• یکشنبه / ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۰:۱۳
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 99032515589
  • خبرنگار : 71576

عشایری: بهداشت در خانه والیبال تهران رعایت می‌شود

عشایری: بهداشت در خانه والیبال تهران رعایت می‌شود

رئیس هیات والیبال استان تهران با بیان اینکه پروتکل‌های بهداشتی در خانه والیبال رعایت می‌شوند،‌تاکید کرد: اگر کسی این مسائل را رعایت نکند، از ورود او به سالن جلوگیری می‌شود.

هوشنگ عشایری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره بازگشایی خانه والیبال استان تهران پس از تعطیلی بخاطر کرون، توضیح داد: طبق اطلاعیه شماره ۱۶ ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا، رشته والیبال در میان رشته‌هایی قرار گرفت که می‌تواند فعالیت خود را با رعایت اصول بهداشتی آغاز کند.

او در پاسخ به این سوال که آیا پروتکل‌های بهداشتی به صورت دقیق در خانه والیبال تهران رعایت می‌شود؟ اظهار کرد: ما منطبق بر آن دستورالعمل‌هایی که در اطلاعیه شماره ۱۶ ستاد ملی مبارزه با کرونا بود عمل می‌کنیم. از همه دوستان خواسته‌ایم تا این مسائل را رعایت کنند که در غیر این صورت اقدامات پیشگیرانه صورت می‌گیرد. انجام تست‌های اولیه همانند تب سنجی، ضد عفونی سالن بعد از هر تمرین یا مسابقه برای روز بعد، ضد عفونی کردن زیره کفش ورزشکاران، متفاوت بودن کفش ورزشی ورزشکاران با کفش خارج از سالن و ... ، همگی مسائلی هستند که در اطلاعیه شماره ۱۶ وجود دارند و ما هم به صورت دقیق آن‌ها را جهت حفظ سلامتی جامعه والیبال و دوستداران این رشته رعایت می‌کنیم. 

رئیس هیات والیبال استان تهران تاکید کرد: اگر کسی این مسائل را رعایت نکند، از ورود او به سالن جلوگیری می‌شود و باقی مسائل هم از جمله آماده سازی سالن نیز مرتبا انجام می‌پذیرد. هر چند که این مسائل برای هیات هزینه‌هایی دارد، اما خوشبختانه با دقت آن‌ها را رعایت می‌کنیم تا خدمات شایانی را در اختیار جامعه والیبال قرار دهیم. دوستان از وزارت ورزش و وزارت بهداشت مصاحبه‌هایی را به صورت اتفاقی با والدین والیبال آموزهای ما انجام داده‌اند که وقتی نظرات آن‌ها را می‌بینم، همگی از رعایت بهداشت در خانه والیبال تهران رضایت دارند.

عشایری درباره مشکلات خانه والیبال تهران از جمله وضعیت کف‌پوش سالن که باعث اعتراض برخی تیم‌ها شده بود، تصریح کرد: سالن ما سه مشکل اصلی داشت که باید برطرف می‌شد. موضوع اول بحث نور سالن بود، مورد دوم بحث سرمایشی و گرمایشی سالن و مورد آخر هم همین بحث لیز بودن کف‌پوش سالن که با تمهیدات صورت گرفته این مشکل هم  همانند دو مورد قبل برطرف شد. در حال حاضر نور، تهویه و کف‌پوش سالن استاندارد هستند، اما موضوعی که وجود دارد بحث ظاهری کف‌پوش است. بخاطر ماده به کار رفته برای جلوگیری از لیز بودن کف‌ سالن شاهد جرم گیری کف‌پوش هستیم. البته در حالت کلی کف‌ سالن هیچ آلودگی نداشته و کاملا تمیز است، اما به هر حال از نظر ظاهری شاهد وضعیت خیلی مساعدی نیستیم. 

او ادامه داد: البته برای برطرف کردن این موضوع هیات تهران موظف نیست چون به گونه‌ای در خانه والیبال مستاجر است، باید وزارت ورزش و اداره کل ورزش استان تهران هزینه کافی را پرداخت کنند تا کف‌پوش را عوض کنیم، این مسئله هم نزدیک به ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون هزینه دارد. اگر به صورت خلاصه بگویم، از نظر فنی و تکنیکی کف‌پوش سالن هیچ مشکلی ندارد، اما از نظر ظاهری نمی‌توان خیلی رضایت داشت.

عشایری راجع به این موضوع که آیا تیم پیکان برای فصل جدید باز هم در خانه والیبال بازی خواهد کرد؟ توضیح داد: همانطور که از اسم سالن پیداست، اینجا خانه والیبال تهران بوده و استقبال می‌کنیم که تیم‌های تهرانی در این سالن حاضر شوند. البته شخصا از این موضوع هم استقبال می‌کنم که تیم‌های ما سالن‌های اختصاصی داشته باشند. با همه این مسائل اگر تیمی از پایتخت اعلام‌ کند که ظرفیت لازم برای برگزاری‌ مسابقات را ندارد، هیات تهران دست رد به سینه آن‌ها نمی‌زند و سالن خانه والیبال در اختیار آن‌ها است. همانطور که گفتم خیلی خوشحال می‌شوم اگر تیم‌های ما سالن اختصاصی داشته باشند، اما کاش تمهیداتی از سوی باشگاه پیکان صورت بگیرد تا رفت و آمد هواداران به سالن پیکان شهر راحت‌تر و امکان‌پذیر باشد. یک بخش از کار هیات‌ها توسعه والیبال در استان است و به همین منظور رعایت حال هواداران در اولویت ما قرار دارد. آنطور که خبرها را دارم به دلیل محیط کارخانه‌ای سالن تیم پیکان، از ورود هواداران جلوگیری شده و تنها کارمندان ایران خودرو می‌توانند در سالن حاضر شوند، به همین منظور از طریق فدراسیون پیگیر هستیم تا باشگاه پیکان شرایطی را ایجاد کند که هواداران والیبال در تهران، به راحتی در سالن پیکان شهر حاضر شوند.

او در مورد فعالیت های هیات تهران گفت: فعالیت‌های ما نیز در دو بخش آموزش و برگزاری مسابقات تقسیم می‌شود که سعی کرده‌ایم با شروع فعالیت خود آن‌ها را همانند گذشته به صورت موازی پیش ببریم. البته در مورد بحث آموزش مشکل زیادی وجود نداشت و توانستیم همانند رویه گذشته فعالیت‌های خود را با رعایت اصول اولیه بهداشتی پیگیری کنیم. بخش دوم هم برگزاری مسابقات رسمی در سطح نوجوانان، جوانان، امید و حتی لیگ برتر است که سعی کرده‌ایم آن‌ها را با در نظر گرفتن اولویت‌ها پیگیری کنیم. با توجه به اینکه بحث آموزشی نیاز به آماده سازی و یا به عنوان مثال برگزاری تمرینات ندارد، به راحتی فعالیت‌های خود را آغاز کردیم. در بخش مسابقات اما سعی کردیم رقابت‌های کم اهمیت‌تر مانند جام حذفی را زودتر از رقابت‌های قهرمانی کشور و ... برگزار کنیم تا تیم‌ها خود را برای حضور در فصل جدید آماده کنند. 

رئیس هیات والیبال استان تهران، در رابطه با آغاز فعالیت هیات‌های شهرستان‌های استان تهران نیز توضیح داد: با توجه به اینکه نیاز است ورزشکاران و تیم‌های تابع استان تهران نیز در شرایط مطلوب و راحت‌تر روند برگزاری تمرینات و مسابقات خود را پیگیری کنند، فعال سازی ۲۲ هیات در شهرستان‌ها را در برنامه‌های خود قرار داده‌ایم تا ان‌شاءالله شاهد شرایط مناسبی برای ورزشکاران خود باشیم. همانطور هم که می‌دانید یک وجه فعالیت‌های هیات‌های استانی بحث همگانی و توسعه سازی هر رشته است، بنابراین قصد داریم با این اقدام رشد والیبال در همه مناطق استان تهران را به شرایط ایده‌آل برسانیم. 
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha