• سه‌شنبه / ۴ شهریور ۱۳۹۹ / ۰۹:۴۳
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 99060403071
  • منبع : نهادها و احزاب

محکومیت توافق امارات و رژیم صهیونیستی از سوی دو تشکل ایرانی و عراقی

محکومیت توافق امارات و رژیم صهیونیستی از سوی دو تشکل ایرانی و عراقی

معاون بین‌الملل موسسه بین‌المللی و حقوق بشری صلح زیبا و رئیس مؤسسة درع الولایة جمهوری عراق ، در نامه‌نگاری با یکدیگر توافق اخیر امارات و رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

به گزارش ایسنا، در نامه‌های سامان نیازی، معاون بین‌الملل موسسه بین‌المللی و حقوق بشری صلح زیبا و سید رائد الحیدری، رئیس موسسه درع الولایة جمهوری عراق تاکید شده که دست دادن و عهد بستن با شیاطین جز انزوا و اضمحلال در باور امت اسلامی جایی ندارد و امت اسلامی بایستی با درک تحولات منطقه، حوادث رخ داده را خوب بسنجد تا بتواند دشمن واقعی که عامل تفرقه و از همگسیختگی ملت‌ها است را بشناسد. 

متن نامه معاون بین‌الملل موسسه صلح زیبا بدین شرح است:

حضور محترم برادرم
سماحة السید رائد الحیدری الموقر

رئیس مؤسسة درع الولایة جمهوری عراق


السلام علیکم ورحمة الله وبرکاته
و عظم الله لکم الاجر والثواب

 ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و آزادگان حضرت آقا عبدالله الحسین را محضر عالی تسلیت عرض می کنم.

کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا یعنی به پهنای تاریخ و ازمان ، هماوردی حق طلبان ظلم ستیز با ظالمان مستمرا برقرار است.
اعظم مصائب دنیای اسلام و رنج امت ، از جانب بعضی از حاکمان ناهماهنگ با ملت‌هایشان و عمل نکردن به اصول برادری است.

در شرایطی که صهیونیست‌ها در مضمحل ترین حالت ممکن قرار دارند و حامیان بزرگ و بین المللی آن‌ها نیز در بن بست اداره ممالک خود در تحقیر آمیز ترین حالت ممکن هستند ، امارات متحده عربی ، تلاشی نامیمون به نفع جبهه ظالمان و ناقضین حقوق ملت فلسطین و حق مسلم دنیای اسلام نسبت به آرمان قدس شریف معامله‌ای شیطانی نمود.
بی شک دست دادن و عهد بستن با شیاطین جز انزوا و اضمحلال در باور امت اسلامی جایی ندارد.

ترور بزدلانه سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس که به دست آمریکای جنایتکار و به فرموده امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی شیطان بزرگ اتفاق افتاد به عنوان یک جنایت در حق اسلام و بشریت هیچ‌گاه نباید فراموش گردد.
حضرت امام خامنه ای نیز فرمودند مهمان ملت عراق را در خانه عراق شهید کردند و ان شاءالله انتقام خواهیم گرفت.

شما را که در کنار اعتاب مقدسه و در نزدیک ترین مکان به حرکت‌های تاریخی بشریت هستید ، دعوت به وحدتی برادرانه از جنس اندیشه ورزی و هم افزایی فکری و اندیشه ای درخصوص حل مسائل مهم و کلان جهان اسلام می‌کنیم تا با همه داراییمان از قدس ، ناموس و شرف اسلام صیانت کنیم و هر معامله ای را با هتاکان و غاصبان حریمش رسوا و ننگ خیانت را بر جبینشان بنشانیم.     

سلام ناقابل مارا به ارواح مطهری که ثقل و مرکز تحول در تاریخ بشریت هستند ، حضرات معصومین علیهم السلام ، برسانید و به مردم مهمان نواز و سلحشور عراق نیز سلام وارادت مارا ابلاغ کنید.

با احترام
سامان نیازی
معاون امور بین الملل موسسه بین المللی و حقوق بشری صلح زیبا جمهوری اسلامی ایران


همچنین متن پاسخ به نامه موسسه صلح زیبا از سوی رییس این تشکل عراقی بدین شرح است: 

خدمت برادر محترم سامان نیازی ارجمند 
معاون امور بین الملل مؤسسه صلح زیبا در جمهوری اسلامی ایران 

سلام علیکم و رحمه الله و برکاته ، بهترین سپاس ها و تقدیر و احترام ما را تقدیم‌تان می‌کنیم 
سالروز جانگداز مصیبت امام حسین (ع )را به شما تسلیت عرض می کنیم و از خدای سبحان تعالی توفیقات روز افزون که شامل الطاف پنهانی خدا است برایتان آرزومندیم . 
و از ژرفای وجودمان امیدواریم همه ما در سال‌روز  قیام نهضت امام حسین (ع )از درک مفاهیم معرفتی والا که امامانمان در راستای تحقق و احیای اسلام واقعی آن بسیار کوشیدند بهره مند شویم . به خصوص در مفهوم واقعی این گفتار که ( اسلام ، محمدی الوجود است و حسینی البقاء ) .
سازش و صلح با اسرائیل هم در اسلام و هم در میان شرافتمندان محکوم است . 
امروز قلب مؤمنان ، شرافتمندان و مسلمانان از اقدام دین‌ستیزان بی تدبیر حاکمان امارات به درد آمده است . 
اقدامی که پیش از آن مصر و اردن انجام دادند . 
آن‌ها در مقابل سکوت ناباورانه ملت هایشان دست دوستی و سازش به سمت شر بزرگ اسرائیل دراز کردند ، بدون اینکه به زخم های بر حق ملت فلسطین عزیز یا زخم های ملت های عرب و مسلمین و مؤمنین توجهی داشته باشند . زخم هایی که عاملان آن شرارت و مکر و حیله اسرائیل وآمریکا و هم پیمانانشان هستند . 
ما ضمن محکوم کردن این سازش خفت بار ، مفتخریم که نمونه ای بارز از رهبری محور مقاومت ، همانند امام و رهبر بزرگوار سید خامنه ای دامت برکاته و ملت صبوری همانند ایران وجود دارند . ما ضمن اعلام همبستگی با تمامی مظلومین عالم در برابر استکبار جهانی ، مطمئن هستیم به زودی نابودی اسرائیل و هم دستان آن ها را توسط قهرمانان محور مقاومت شاهد خواهیم بود و به شما اطمینان می دهیم تا استکبار وحشی صفت از منطقه ما رخت نبندد و تا ما انتقام شهدای بزرگوار حاج قاسم سلیمانی و حاج ابو مهدی المهندس را نگیریم آرام نخواهیم نشست . 
امت اسلامی بایستی تحولات منطقه را درک کند و حوادث رخ داده را خوب بسنجد تا بتواند دشمن واقعی که عامل تفرقه و از همگسیختگی ملت ها است بشناسد. 

سید رائد الحیدری
دبیر کل مؤسسه فرهنگی توسعه درع الولایه

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha