• چهارشنبه / ۲ مهر ۱۳۹۹ / ۱۹:۳۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99070201824
  • خبرنگار : 71145

سیسی بر موضع مصر در حمایت از حل سیاسی بحران لیبی تاکید کرد

سیسی بر موضع مصر در حمایت از حل سیاسی بحران لیبی تاکید کرد

رئیس‌جمهوری مصر امروز، چهارشنبه بر موضع ثابت کشورش برای حمایت از راه حل سیاسی بحران لیبی به دور از مداخلات خارجی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بسام راضی، سخنگوی رسمی ریاست‌جمهوری مصر در بیانیه‌ای تاکید کرد: این اظهارات عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر در دیدار با عقیله صالح، رئیس پارلمان شرقی لیبی و خلیفه حفتر فرمانده ارتش مستقر در شرق لیبی مطرح شد.

طبق گفته این سخنگو، این دیدار در راستای تلاش‌های مستمر مصر برای تحقق امنیت و ثبات کشور لیبی و حمایت از ملت آن در حفظ و توانمندی‌های کشورش در مواجهه با تشکیلات تروریستی و شبه نظامیان مسلح و توقف مداخلات خارجی انجام گرفت.

طبق این بیانیه، سیسی بر موضع ثابت کشورش در حمایت از روند سیاسی برای بحران لیبی به دور از مداخلات خارجی و استقبال از هر گام مثبتی که منجر به آرامش، صلح، سازندگی و توسعه شود، تاکید کرد.

سیسی در این دیدار از سوی مسؤولان لیبیایی در جریان تحولات اخیر این کشور و بازخوردهای خارجی مربوطه و تلاش‌های همه طرف‌ها برای اجرای توافق آتش‌بس و تثبیت وضعیت میدانی از یک سو و نیز تلاش‌های لیبیایی برای پیشبرد روند صلح تحت نظارت سازمان ملل از سوی دیگر قرار گرفت. 

سخنگو افزود: سیسی از نتایج تمام نشست‌های بین‌المللی و منطقه‌ای که اخیرا برگزار شده و بر به جریان‌ انداختن روندهای حل سیاسی فراگیر استقبال کرد.

رئیس‌جمهوری مصر همچنین از تلاش‌ها و تحرکات عقیله صالح برای حمایت از روند صلح و متحد کردن موسسات مجریه و مقننه در لیبی و نیز موسسه نظامی به فرماندهی خلیفه حفتر در مقابله با تروریسم و پایبندی به آتش‌بس تقدیر کرد.

سیسی از همه طرف‌ها خواست وارد روند حل بحران لیبی برگرفته از اجلاس برلین و اعلامیه قاهره شوند تا به انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی برسند که فرصت شکوفایی و ثبات را فراهم می‌کند.

رئیس‌جمهوری مصر از تعامل مثبت قابل لمس تمامی طرف‌ها چه شرق  و چه غرب لیبی با سازوکار راه حل بحران استقبال کرد و از همه خواست مواضع خود را برای خروج از بحران کنونی و در نظر گرفتن منافع کشور فرای همه مسائل منسجم کنند.

این سخنگو تصریح کرد: مسؤولان لیبیایی از نقش محوری و مهم مصر در تثبیت اصول صلح وتحقق ثبات در لیبی و حفظ توانمندی‌های ملت لیبی تقدیر کردند و گفتند: مصر از موسسات لیبی در مقابله با تروریسم و گروه‌های تندرو و از سرگیری روند صلح با مشارکت گروه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی حمایت می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha