• یکشنبه / ۲۰ مهر ۱۳۹۹ / ۱۲:۵۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99072014711
  • منبع : نمایندگی سمنان

به منظور خدمات‌دهی بهتر به بیماران کرونایی صورت گرفت:

افزایش دو برابری تولید اکسیژن در علوم پزشکی شاهرود

افزایش دو برابری تولید اکسیژن در علوم پزشکی شاهرود

ایسنا/سمنان معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از افزایش دو برابری ظرفیت تولید اکسیژن به منظور خدمات‌دهی بهتر به بیماران و خصوصا مبتلایان به کروناویروس در علوم پزشکی شاهرود خبر داد.

دکتر کلالیان مقدم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ظرفیت تولید اکسیژن در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود که به مبتلایان قطعی دو شهرستان شاهرود و میامی خدمات‌دهی می‌کند، با افزایش دو برابری به بیش از یک‌هزار و 212 لیتر در دقیه رسیده است.

وی با بیان اینکه افزایش ظرفیت تولید اکسیژن در علوم پزشکی شاهرود با خرید یک دستگاه اکسیژن‌ساز عملی شده تصریح کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا و افزایش تعداد بستری‌ها در این مرکز (سانتر کرونا) میزان مصرف اکسیژن نیز افزایش یافت.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شاهرود اضافه کرد: از همان روزهای نخست که متوجه این چالش شدیم، برای اینکه در آینده با مشکلات بیشتری مواجه نشویم، به فکر خرید و نصب یک دستگاه اکسیژن ساز در این مرکز درمانی بودیم تا اینکه بعد از نامه‌نگاری‌های فراوان و تلاش همکاران، این امر تحقق یافت و دستگاه در محل مورد نظر در حال نصب است.

دکتر کلالیان مقدم خاطرنشان کرد: پیش از این و با فعالیت دستگاه‌های قبلی روزانه ۶۰۰ لیتر در دقیقه، اکسیژن تولید می‌شد که با راه‌اندازی این دستگاه جدید، ظرفیت تولید اکسیژن به یک‌هزار و ۲۱۲ لیتر در دقیقه افزایش می‌یابد.

این عضو هیئت علمی علوم پزشکی شاهرود با اشاره به ارزش ۲میلیارد و ۲۰۰ هزار تومانی این دستگاه از خرید یک دستگاه اکسیژن ساز دیگر در آینده نزدیک خبر داد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به نیاز واقعی شرق استان به این تجهزیزات پزشکی و درمانی اظهار کرد: با اضافه شدن این دستگاه‌ها علاوه بر تأمین نیازهای اکسیژن در بیمارستان امام حسین (ع) و سایر مراکز درمانی، افزایش تخت‌های ویژه و آی سی یو نیز امکان‌پذیر می‌شود و اکسیژن بیمارستان در سال‌های طولانی‌تر کفایت می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha