• پنجشنبه / ۲۴ مهر ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۸
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99072418247
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۴ مهر ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۴ مهر ایسنا

نگاه انقلابی و نسخه داخلی ضامن حل مشکلات کشور/ توصیه انتخاباتی آشنا به مردم/ ادعای پمپئو درباره برنامه هسته‌ای ایران/ ابلاغ سند امنیت قضایی از سوی رئیس قوه قضاییه/ واکنش کدخدایی به استرداد مدیرعامل فراری بانک سرمایه و ... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

نگاه انقلابی و نسخه داخلی ضامن حل مشکلات کشور است

به گزارش ایسنا، فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به الزامات رسیدن به جایگاه کشورهای تراز اول جهان تاکید کرد: با نگاه انقلابی، مجاهدت، استقامت و اعتماد به ظرفیت های داخلی می توان بر مشکلات کشور فائق آمد.

سردار حاجی زاده همچنین تاکید کرد: جوانان و نخبگان کشور باید به این باور برسند که نگاه انقلابی و نسخه داخلی ضامن حل مشکلات کشور بوده و با مجاهدت و استقامت و مدیریت جهادی نه تنها می توان بر مشکلات فائق آمد بلکه می توان جایگاه خود را با پیشرفت تا کشورهای تراز اول جهان ارتقا بخشید.

اظهارات فرمانده نیروی هوافضای سپاه در حاشیه بازدید جمعی از مدیران و کارشناسان حوزه فرهنگی و سیاسی سپاه از نمایشگاه دائمی دستاوردها و توانمندی های این نیرو در صدر اخبار پربازدید امروز بود.

ایرانیان در ۱۴۰۰ کسانی را انتخاب می‌کنند که بتوانند در مسائل راهبردی اجماع ملی ایجاد کنند

دومین خبر پرمخاطب توصیه های انتخاباتی حسام الدین آشنا به مردم بود.

مشاور رئیس جمهوری در حساب کاربری خود در توئیتر با اشاره به سال آخر فعالیت دولت تدبیر و امید اظهار کرد: ایرانیان [در انتخابات ۱۴۰۰] کسانی را انتخاب خواهند کرد که بتوانند در مسائل اساسی و راهبردی اجماع ملی ایجاد کنند.

ادعای پمپئو درباره برنامه هسته‌ای ایران

ادعای وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر این که برنامه هسته ای ایران یک تهدید محسوب می شود و کشورش مانع دستیابی ایران به سلاح هسته ای خواهد شد از دیگر اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

مایک پمپئو وزیر در صفحه توییترش نوشت: ایران مدعی است که سلاح هسته ای نمی خواهد، سپس با برنامه هسته ای اش جهان را تهدید می کند. آمریکا هیچ گاه به کشور اول حامی تروریسم اجازه نخواهد داد که خطرناکترین سلاح جهان را داشته باشد و بله ما می توانیم از آن ممانعت کنیم و می توانیم. 

سند امنیت قضایی از سوی رئیس قوه قضاییه ابلاغ شد

ابلاع سند امنیت قضایی در ۳۷ ماده از سوی آیت‌الله سید ابراهیم رییسی، رئیس قوه قضاییه هم از پربازدیدها بود.

در این سند از «حق بهره‌مندی از خدمات حقوقی» تا «منع بازداشت غیرقانونی و خودسرانه» مورد توجه قرار گرفته است.

واکنش کدخدایی به استرداد مدیرعامل فراری بانک سرمایه

واکنش سخنگوی شورای نگهبان به استرداد مدیرعامل فراری بانک سرمایه هم از خبرهای پرمخاطب بامداد امروز بود.

عباسعلی کدخدایی در صفحه شخصی خود در توییتر این اقدام را یک گام مهم در جهت ناامن کردن فضا برای مجرمان اقتصادی دانست و نوشت: سایر دولت های غربی نیز باید به حمایت از مجرمان و متهمان اقتصادی پایان دهند و آنها را برای اجرای عدالت به ایران مسترد نمایند.

اصلاح‌طلبان در صورت رسیدن به قدرت امید به انجام کار ندارند

خبر بعدی،‌ تحلیل یک عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی درباره عملکرد اصلاح طلبان بود.

سیدرحیم ابوالحسنی با اشاره به اینکه نخبگان اصلی اصلاح طلب را در گوشه رینگ برده اند و غیر مشت و لگد و فحش چیزی نصیب آنها نمی شود، گفت: آنها یا گوشه‌نشین شده یا ممنوع التصویر هستند و رسانه ای هم در اختیار ندارند. با این حال اصلاح طلبان در همین ساختار موجود انتخابات شرکت کرده‌اند اما فقط نیروهای رده چندم آنها  تایید صلاحیت می شوند. از سویی نهادهای قدرت هم اختیار نهادهای انتخابی مثل مجلس و ریاست جمهوری را محدود و کنترل کرده اند. بنابراین  در ارزیابی از عملکرد اصلاح طلبان باید این مسایل را در نظر گرفت. 

رییس دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی همچنین افزود: در شرایط کنونی اصلاح طلبان هیچ امیدی ندارند که قدرت نصیب آنها شود و اگر این اتفاق هم بیفتد، امیدی ندارند که بتوانند کار خاصی انجام دهند.

ابرقدرت‌های ستمگر بر ضد ارادۀ مصمم ملت

گزارش ایسنا به مناسبت مراسم چهلمین روز کشتار مردم تهران در خیابان و میدان ژاله در تاریخ ۲۴ مهرماه ۱۳۵۷ در شهر کرمان و مسجد جامع این شهر توسط دژخیمان پهلوی هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha