• چهارشنبه / ۳۰ مهر ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99073022505
  • خبرنگار : 30054

چطور میزان آبی که باید بنوشیم را محاسبه کنیم؟

چطور میزان آبی که باید بنوشیم را محاسبه کنیم؟

بیشتر مردم دقیقا نمی‌دانند چه میزان آب باید بنوشند.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام مادیران، رایج است که باید هر بزرگسال روزانه بین ۶ تا ۸ لیوان آب بخورد. اما آیا همه از اهمیت آب خوردن مطلع هستند؟ طبق نظر متخصصان، خوردن دو لیوان آب قبل از وعده غذایی می‌تواند به رژیم‌های کاهش وزن کمک کند. این میزان کاهش وزن به بیشتر از  ۲.۵ کیلوگرم در سال می‌رسد که می‌تواند قدم بزرگی در موفقیت رژیم ایفا کند.

به‌علاوه، نوشیدن روزانه میزان کافی آب می‌تواند که سرعت سوخت و ساز بدن را بیشتر کند. آب نوشیدن به بدن شما کمک می‌کند که پرخوری‌ که به‌خاطر گیجی بدن بین گرسنگی و تشنگی به وجود می‌آید را کنترل کند. اما چه میزان آب کافی است؟ در ادامه نکاتی را خواهیم گفت که برای محاسبه میزان آبی که بدنتان نیاز دارد، به شما کمک خواهد کرد.

وزن شما

اولین قدم برای این که بدانید چقدر آب باید بنوشید، این است که وزن خود را اندازه بگیرید. میزان آبی که هر فرد باید بنوشد ربط مستقیم به میزان وزنش دارد. منطقی هم هست. میزان آبی که یک مرد ۸۰ کیلویی نیاز دارد، طبیعتا با کسی که ۶۰ کیلو وزن دارد متفاوت است.

این میزان می‌تواند بین ۱۰ تا ۱۵ لیوان آب متفاوت باشد. به نظرتان زیاد است نه؟ درست است، ما عادت نداریم این میزان آب بنوشیم. اما وقتی شروع به تمرین کردید، و میزان آبی که روزانه می‌نوشید را کم کم بیشتر کردید، می‌بینید که حال بهتری دارید.

میزان فعالیت روزانه

چقدر در روز ورزش می‌کنید یا کار بدنی انجام می‌دهید؟ تعریق یکی از راه‌های مهم از دست رفتن آب بدن است. اگر ورزش سنگین می‌کنید باید بدانید که به ازای هر نیم‌ساعت ورزش باید حداقل یک لیوان آب بنوشید. این لیوان، به علاوه میزان آب ثابتی است که بدنتان روزانه نیاز دارد و قبلا به آن اشاره کردیم.

گرسنه‌اید یا تشنه؟

گاهی برای بدن سخت است که تشخیص بدهد گرسنه است یا تشنه. پس اگر در حال قدم زدن هستید واحساس گرسنگی می‌کنید، شاید فقط آب بدنتان کم شده است. یک لیوان آب در این مواقع می‌تواند جایگزین خوبی به جای یک میان‌وعده باشد.

راه‌هایی برای این که آب بیشتری بنوشید

. یک قمقه آب پر و کوچک همیشه همراه خود داشته باشید. بطری را در بازه‌های زمانی منظم دوباره پر کنید و سعی کنید در طول روز از آن بنوشید.

. یک لیوان آب روی میز کارتان بگذارید.

. یک لیوان آب کنار تختتان بگذارید. شاید تجربه بیدار شدن در نیمۀ شب و تشنگی داشته باشید. این زمان‌ها یک فرصت خوب برای نوشیدن آب است.

. آب را جایگزین نوشابه‌ها و چایی، و قهوه‌ای کنید که در طول روز می‌نوشید.

. آب را در طول روز بخورید. خوردن شش لیوان آب در یک وعده ایده خوبی برای سلامتی شما نیست.

چه آبی بنوشید؟

از تنوع انتخاب‌های خود برای نوشیدن آب آگاهید؟ آب‌ لوله‌کشی یا آب معدنی تنها انتخاب‌های شما نیستند. شما می‌توانید آب فیلتر شده، آب هیدروژنه، آب مقطر و آب قلیایی هم بنوشید. انتخاب‌های فراوان شاید شما را برای انتخاب بهترین آب سالم گیج کند.

می‌توانید برای آشنایی با انواع آب‌ها کمی جست‌وجو کنید تا خوبی‌ها و بدی‌های هر نوع آب را بشناسید. در ادامه ما به شکل خلاصه، آب فیلتر شده با دستگاه تصفیه خانگی را با آب مقطر که آبی کاملا خالص است مقایسه می‌کنیم.

دستگاه تصفیه و خرید فیلتر آب شاید اولویت بسیاری از خانواده‌ها نباشد. آب لوله‌کشی ارزان و فراوان انگیزه خرید را کم می‌کند. اما همان‌گونه که می‌دانید تصفیه آب شهری با وجود تمام استانداردها، از آلودگی‌های لوله‌کشی‌های فرسوده در امان نیستند.

به همین خاطر ما در همین مرحله به شما توصیه می‌کنیم به سراغ خرید فیلتر هوشمند بروید تا به مقایسه آب فیلتر شده و آب مقطر برسیم.

آب مقطر

آب مقطر یا آب دیونیزه شده به آبی گفت می‌شود که تمام املاح آن حذف شده است. این آب نه فلوراید و سرب و نیترات دارد که املاح مضر آب هستند، نه کلیسم که برای بدن مفید است.

در واقع یک لیوان آب مقطر، یک لیوان آب کاملا سلامت است که هیچ ضرری برای بدن شما ندارد، اما فواید آب معمولی را هم ندارد. درست است که ما مهم‌ترین منبع تامین کلسیم بدنمان را شیر و لبنیات می‌دانیم؛ اما واقعیت این است که بخشی از این کلسیم توسط آب آشامیدنی تامین می‌شود.

آب تصفیه شده

آب فیلتر شده بر خلاف آب مقطر هنوز املاح فراوانی در خود دارد. با این تفاوت که عناصر محلول در آب فیلتر شده، برای بدن مفید هستند، مثل کلسیم. در واقع با نوشیدن آبی که به صورت هوشمند فیلتر شده است، شما از تمام مزایای آب مقطر بهره‌مند می‌شوید به علاوه این که می‌توانید بخشی از کلسیمی که بدنتان نیاز دارد را هم تامین کنید.

پارچ‌های تصفیه آب و فیلتر هوشمند اکسل یکی از انتخاب‌هایی است که شما برای نوشیدن آب سالم با مشخصاتی که گفته شد دارید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.