• دوشنبه / ۵ آبان ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99080502627
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

سرمربی تیم فوتبال بانوان ذوب آهن:

از اردیبهشت ماه به دنبال خواجوی بودیم/شاکله تیم بومی است

از اردیبهشت ماه به دنبال خواجوی بودیم/شاکله تیم بومی است

ایسنا/اصفهان سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن گفت: با توجه به ضعفی که درون دروازه داشتیم به دنبال جذب یک دروازه بان باتجربه بودیم و از اردیبهشت ماه مذاکراتی با خواجوی داشتیم که در مرحله دوم مذاکره این انتقال انجام شد.

مژگان مدایم زاده در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به هدف باشگاه ذوب آهن برای فصل جدید که توجه به بومی گرایی و جوانگرایی است، اظهار کرد: با تدابیر مدیرعامل باشگاه برای رسیدن به هدف بومی گرایی و جوان گرایی و همچنین توجه به فرزندان پرسنل ذوب آهن، برای نخستین بار از فرزندان پرسنل ذوب آهن تست فوتبال گرفته شد و نفراتی از بین آن ها استخراج شد، در مرحله دوم نیز فراخوان گسترده ای انجام دادیم و تست هایی انجام شد، که نفرات منتخب این گروه و گروهی که در مرحله اول انتخاب شده بودند، غربال شدند که همراه با سایر نفراتی که از گذشته داشتیم، تمرینات خود را  شروع کردند.

وی ادامه داد: در نهایت نفراتی که آمادگی بدنی خوب و شرایط نزدیک به مسابقه را داشتند و علاوه بر همسویی با اهداف باشگاه، نظرات کادر فنی را جلب کرده بودند برای تیم بزرگسالان در نظر گرفته و بقیه نفرات را به بخش آکادمی فوتبال دختران ذوب آهن فرستادیم که به زودی این آکادمی که پشتوانه خیلی خوبی برای تیم لیگ برتر ما خواهد بود، فعالیت خود را آغاز می کند.

سرمربی تیم فوتبال بانوان ذوب آهن در خصوص نفرات تیمش گفت: پس از اتمام لیگ گذشته حدود ۸ نفر از بازیکنان از تیم جدا شدند، با توجه به این مسئله ما به دنبال جایگزینی نفرات از دست داده ضمن در نظر گرفتن اهداف مهم باشگاه از جمله جوان گرایی و بومی گرایی بودیم، البته در طول فرایند گرفتن تست ها بر روی استعدادیابی که یکی از مهم ترین هدفهایمان بود نیز تمرکز داشتیم.

وی تصریح کرد: در واقع ترکیب تیم فعلی از جوانان باانگیزه در کنار بازیکنان باتجربه است تا آن ها نقش رهبری و الگویی را در تیم ایفا کنند. با توجه به تیمی که بسته شده شاکله اصلی تیم بومی است و می توان گفت ۳۰درصد بازیکنان تیم، غیر بومی و جوان هستند و امیدوارم بتوانیم امسال تیمی را وارد عرصه مسابقات کنیم که نام و پرچم ذوب آهن را در جایگاهی که شأن این باشگاه بزرگ است بالا نگه دارند و به اهداف بلند مدت باشگاه نزدیک شویم.

مدایم زاده با اشاره به اینکه ذوب آهن فصل گذشته در درون دروازه مشکل داشت، افزود: از اردیبهشت ماه به دنبال جذب خواجوی بودیم و مذاکراتی انجام دادیم؛ اما با توجه به اینکه اولویت اول ایشان تیم قبلی یعنی وچان بود ما این فرصت را از دست دادیم، البته همچنان پیگیر این موضوع بودیم که بتوانیم یک دروازه بان خوب به تیم اضافه کنیم. اگر بازی های ما را رصد کرده باشید در فصل گذشته مشکل اصلی ما درون دروازه بود، ذوب آهن همواره ریسک بها دادن به بازیکنان جوان را داشته، موضوعی که فکر نمی کنم هیچ تیم و باشگاهی جرات چنین ریسکی را داشته باشد که در لیگ بزرگسالان اجازه فعالیت به چنین بازیکنانی را بدهد، اما امسال به دنبال این بودیم که در کنار بازیکنان جوانی که در حال فعالیت و کسب تجربه هستند دروازه خود را تقویت کرده و از این بابت خیال راحتی داشته باشیم، غریب زاده سنگربان تیم ملی جوانان فوتبال خود را از ذوب آهن شروع و تجربه خود را از بازی های لیگی که ما به او بها دادیم به دست آورده است.

وی ادامه داد: بعد از شرایطی که برای خواجوی با تیمِ وچان پیش آمد دوباره مذاکره کردیم و توانستیم به نتیجه برسیم، زمانی که خواجوی آمد و شرایط باشگاه را دید و چون بحث لژیونر شدن برای او  مهم است تصمیم گرفت که در کنار ذوب آهن باشد. فوتبال بانوان فراز نشیب های زیادی دارد که تا زمان قرعه کشی و همچنین شروع مسابقات ممکن است تغییرات ایجاد شود؛ آنچه مسلم است به دنبال گرفتن بازیکنان خوبی در حد و نام ذوب آهن برای رسیدن به اهدافی که داریم هستیم.

مدایم زاده در خصوص شروع تمرینات تیمش گفت: با توجه به شرایط با رعایت پروتکل ها بعد از انجام تست ها که اواخر مردادماه بود از شهریور تمرینات خوبی را آغاز کردیم و از این نظر مشکلی نداریم. تلاش می کنیم که از سایر تیم ها عقب نمانیم. کرونا به عنوان بخشی از زندگی ما در آمده است که باید با رعایت موارد بهداشتی از جمله زدن ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و... زندگی روزمره را سپری کنیم.

وی در ارتباط با زمان شروع فصل جدید رقابت ها، خاطرنشان کرد: خوشبختانه مسئول سازمان لیگ بانوان خیلی جدی به دنبال این موضوع است، اما برای ایشان نیز سلامتی بازیکنان در اولویت است. درست است که لیگ برخی از رشته ها مثل هندبال شروع شده و یا والیبال و بسکتبال در نظر دارند که مسابقاتشان را آغاز کنند؛ اما در فوتبال درگیری فیزیکی و همچنین تعداد نفراتی که در یک بازی درگیر می شوند بیشتر است، در فوتبال تنها  ۲۲ بازیکن درون زمین درگیرهای خاص خود را دارند و نفراتی هم در بیرون زمین در ارتباط با مسابقه هستند، فدراسیون و مسئول سازمان لیگ قطعا نگران شیوع ویروس با این تعداد و حجم هستند.

سرمربی تیم فوتبال بانوان ذوب آهن، گفت: فکر می کنم مسئولان لیگ کمی صبر کردند تا از نظر پروتکل های بهداشتی وضعیت بهتری ایجاد شود تا بتوانیم مسابقات را در شرایط خوب برگزار کنیم، فوتبال رشته متفاوتی نسبت به سایر رشته های ورزشی است، این دیر شروع شدن قطعا تاثیرات منفی بر لیگ خواهد داشت، که باید در برنامه ریزی انجام شده تمام این موارد در نظر گرفته شود، اما آنچه در شرایط فعلی مهم است سلامتی بازیکنان و ورزشکاران است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha