• دوشنبه / ۱۰ آذر ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۸
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 99091007903
  • خبرنگار : 71584

میدری: محتوای آموزشی را از دست شرکت‌های تجاری در بیاوریم

میدری: محتوای آموزشی را از دست شرکت‌های تجاری در بیاوریم

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: همانطور که بررسی‌های وزارت ارتباطات نشان می‌دهد، بخش‌هایی از کشور به طور کلی به اینترنت دسترسی ندارند و حتی اگر بخواهیم برای دانش‌آموزان تبلت هم فراهم کنیم، مسئله را حل نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، احمد میدری در سومین نشست از کارگاه تعاملی سیاستگذاری کودکان گفت: سیاست‌گذاری نیازمند این است که یک مسئله مشخص را مورد هدف قرار دهیم و تلاش کنیم آن مسئله حل شود. به نظر مسئله دو چیز است؛ اول اینکه فقرا به اینترنت دسترسی ندارند و باید کمک کنیم این دسترسی فراهم شود و دوم عدم ارتباط با فضای مدرسه است؛ به نظر مسئله دوم مسئله اصلی ماست.

وی افزود: دسترسی فقرا به اینترنت، تبلت و تلفن همراه کاری است که باید با تلاش صورت گیرد، اما همانطور که بررسی‌های وزارت ارتباطات نشان می‌دهد، بخشهایی از کشور به طور کلی به اینترنت دسترسی ندارند و حتی اگر بخواهیم برای دانش آموزان تبلت هم فراهم کنیم، مسئله را حل نمی‌کند اما مهمتر از آن این است که آموزش و پرورش و مدرسه کارکرد آموزش صرف ندارد که ما آموزش‌های غیرحضوری را جایگزین مدرسه کنیم. 

وی تاکید کرد: مدرسه کارکرد تربیتی دارد، شاید بعد از اینکه کودک به سن آموزش می‌رسد، در تعلیم و تربیت مهمترین نهاد مدرسه است و به همین دلیل تجربه کشورها تاکید بر این امر دارد که آموزش ترکیبی و بازگشایی مدارس در کشورها سیاست نخستی است که باید دنبال شود.

میدری معتقد است: شاید هیچ نهادی در کشور به اندازه آموزش و پرورش در شرایط کرونایی به تغییر در شیوه ارائه خدمت کشانده نشده است. 

وی افزود: مدارس ما از شیوع کرونا آموزش غیرحضوری را دنبال کردند. این تغییر رفتار دائمی در دانش آموزان خواهد کرد و در برخی از مناطق می‌تواند به ترک تحصیل دائمی و ورود بچه‌ها به بازار کار منجر شود که یک تغییر اساسی در فرهنگ کشور خواهد بود. 

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه این تعطیلی و شیوه آموزش و نمره‌دهی به دانش ‌آموزان میتواند رفتارهای نادرست را در سیستم آموزشی کشور تثبیت کند، گفت: به طور قطع آموزش و پرورش تلاش‌هایی دارد و نگران است.

میدری همچنین گفت: آنچه جامعه امروز را ساخته، نظام آموزشی بوده است و اگر بخواهد نابرابری در کشور کاهش یابد، باید سیستم آموزشی عادلانه‌تری داشته باشیم و باید از این فرصت استفاده کنیم تا محتوای آموزشی را از دست شرکت‌های تجاری در ایران در بیاوریم و آن را امری عمومی کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.