• شنبه / ۲۹ آذر ۱۳۹۹ / ۱۶:۵۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99092922559
  • خبرنگار : 50378

رئیس شورای شهر مشهد:

تعامل شورای شهر و اداره میراث فرهنگی توسعه فضاهای فرهنگی و تاریخی را به دنبال خواهد داشت

تعامل شورای شهر و اداره میراث فرهنگی توسعه فضاهای فرهنگی و تاریخی را به دنبال خواهد داشت

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شورای شهر مشهد گفت: توسعه فضاهای میراثی که از مجموعه‌های در دسترس مردم است، یکی از اهداف شورای پنجم بوده که احقاق این هدف با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی امکان‌پذیر است.

محمدرضا حیدری در گفت‌وگو با ایسنا در حاشیه مراسم افتتاح محور گردشگری آرامگاه فردوسی به کهندژ در خصوص برنامه‌های شورای شهر برای توسعه گردشگری استان اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مدیریت شهری و شواری پنجم این بوده که فضاهای عمومی شهر که مردم به آن دسترسی دارند را توسعه دهیم. یکی از این حوزه‌هایی که نیاز به توسعه دارد، فضاهای مربوط به میراث فرهنگی است که در این زمینه نیازمند تعامل و همکاری با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی خواهیم بود.

وی افزود: برای مثال نمونه برجسته این تعامل و همکاری در توسعه جلوخان آرامگاه فردوسی و در کهن‌دژ بود که امروز قرار است افتتاح شود. البته در زمینه همکاری‌ اداره کل میراث فرهنگی استان ضوابط خاص خود را دارد و ما نیز ظرفیت‌ها و امکانات خود را در اختیار این ارگان قرار می‌دهیم.

رئیس شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: در حال حاضر در این حوزه اتفاقات خوبی رخ داده و چون اداره کل میراث فرهنگی به لحاظ منابع و امکانات محدودیت‌هایی دارد، ما سعی کرده‌ایم در این حوزه به واسطه ساحت تاریخی و اینکه میراث فرهنگی برای‌مان ارزشمند است، نقش ایفا کنیم.

حیدری در خصوص مرمت مجموعه تاریخی فرهنگی باغ‌خونی نیز گفت: مورد بعدی «باغ‌خونی» است که شهرداری مشهد مالکیت این باغ را در مناقصه‌ای از بانک کشاورزی خریداری کرد و امروز نیز وزیر گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع‌ دستی از آن بازدیدی داشت که انشالله بر اساس تفاهم‌نامه فی‌مابین مسائل مربوط به این باغ تاریخی دنبال شود و به نتیجه برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha