• سه‌شنبه / ۳۰ دی ۱۳۹۹ / ۰۸:۵۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99103021774
  • منبع : نمایندگی همدان

رئیس جهاددانشگاهی همدان مطرح کرد

همدان، ملایر و کبودراهنگ؛ بیشترین متقاضیان طرح توسعه مشاغل خانگی

همدان، ملایر و کبودراهنگ؛ بیشترین متقاضیان طرح توسعه مشاغل خانگی

ایسنا/همدان رئیس جهاددانشگاهی استان همدان از ثبت‌نام ۲۱۸۰ همدانی در «طرح ملی مشاغل خانگی» براساس ظرفیت تعریف شده از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد و گفت: همدان، ملایر و کبودراهنگ بیشترین متقاضیان این طرح بوده اند.

علی کلانترنیا در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه سهمیه تعیین شده برای استان همدان ۲۱۰۰ نفر است، خاطرنشان کرد: ثبت نام سامانه ای این تعداد به طور کامل در سایت inhb.ir انجام گرفته و در حال حاضر ثبت نام به صورت مازاد بر آمار تعیین شده در حال انجام است.

وی بیان کرد: طرح ملی مشاغل خانگی با همکاری دو مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان کارفرمای طرح و جهاددانشگاهی به عنوان مجری طرح در قالب سه فاز در ۳۱ استان در حال انجام و پیگیری است.

کلانترنیا با بیان اینکه در فاز نخست طرح ۱۱ رشته در استان شناسایی شد، گفت: خیاطی، چرم دوزی، میناکاری، قالیبافی، تابلو فرش بافی، منبت کار چاقویی، کیک و شیرینی پزی، ویراستاری متون، مترجمی کتاب و مقاله، برنامه نویسی و انیماتور ظرفیت های شناسایی شده در استان همدان در حوزه مشاغل خانگی است.

وی اشاره ای به آمار ثبت نام کنندگان در رشته های مختلف طرح داشت و مطرح کرد: طبق آخرین آمار رشته خیاطی با ۶۶۷ متقاضی، رشته چرم دوزی با ۲۱۹ متقاضی و رشته میناکاری با ۱۸۵ متقاضی به ترتیب سه رشته پرمتقاضی در استان هستند.

رئیس جهاددانشگاهی واحد همدان با بیان اینکه بیشترین آمار ثبت نام کنندگان در طرح بانوان هستند، یادآور شد: در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی سهم آقایان تا به امروز ۳۷۶ نفر و بانوان ۱۸۰۱ نفر بوده است.

کلانترنیا در ادامه یادآور شد: بیشترین ثبت نام کنندگان طرح در استان به ترتیب در شهرهای همدان با ۱۲۵۳ متقاضی، ملایر با ۲۲۸ متقاضی و کبودراهنک با ۱۵۹ متقاضی هستند.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام متقاضیان همچنان ادامه دارد، گفت: همزمان با اتمام فاز اول، فاز دوم طرح با موضوع «آموزش و توانمندسازی» در قالب ارزیابی و استعدادسنجی متقاضیان و پیشرانان، مشاوره و هدایت متقاضیان آغاز شده و در حال انجام است.

کلانترنیا اظهار کرد: «اتصال به بازار» مهمترین بخش این طرح و به عنوان فاز سوم طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در نظر گرفته است که در آن افراد متقاضی پس از کسب مهارت در رشته انتخابی، توسط پیشرانان(کارآفرینان موفق) جذب بازارکار می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: کسب و کار و مشاغل خانگی یکی از زمینه‌های افزایش مشارکت مردم در اقتصاد و از جمله راهکارهای مناسب برای توسعه اشتغال های خُرد و خانگی است که می تواند در توسعه زیرساخت های هر کشور و ملتی اثرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه امروزه کسب و کارهای خانگی به عنوان راهکاری مهم برای ایجاد اشتغال و درآمد در سراسر جهان محسوب می شود، گفت: با توجه به ظرفیتی که در حوزه مشاغل خانگی و تولیدات بومی وجود دارد این مهم می تواند یکی از راهکارهای مهم در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و به طور خاص افزایش درآمد و ثروت در جامعه باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.