• جمعه / ۳ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۸:۵۴
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 99110301514
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

مدیرکل روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

شکایات کارگری هرمزگان کاهش داشته است

شکایات کارگری هرمزگان کاهش داشته است

ایسنا/هرمزگان مدیرکل روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و تاثیر آن در تولید و کسب کارها، شکایات کارگری در هرمزگان کاهش داشته که این امر نشان از تلاش کارکنان حوزه روابط کار وهمسویی با نگرش های مدیریت تعاون و کار استان دارد.

کوروش یزدان روز گذشته(دوم بهمن ماه) در نشست با اعضای مراجع حل اختلاف کارگری و کارفرمایی هرمزگان افزود: بررسی آمار عملکردی هرمزگان در پایداری مشاغل و کنترل بحران کاری و کاهش پرونده های کارگری و هیات های حل اختلاف و تشخیص، نشان از این دارد که حوزه روابط کار  استان مدیریت خوبی را در این حوزه انجام داده است.

وی اظهار کرد: تلاش کارکنان حوزه روابط کار  در این شرایط یک کار عظیم جهادی و فراتر از وظایف اداری است.

در این نشست مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: در ۹ ماهه امسال در هیات حل اختلاف ۲۳۶ دادخواست واصله بوده که منجر به ۲۲۲ رای صادر  شده و از این تعداد ۴۴ رای سازشی صادر شده است که به نسبت پیش بینی و تاثیر کرونا در کسب و کارها، عملکرد چشمگیری محسوب می شود.

هادی ابراهیمی، تعداد دادخواست های واصله در هیات تشخیص استان در ۹ ماهه امسال را ۲ هزار و ۳۵۳ مورد ذکر کرد و گفت: از این تعداد یکهزار و ۴۱۳ رای صادر شده که ۶۲۰ رای منجر به سازش شده است.

وی در ادامه تعداد درخواست های مشاوره روابط کار به مراجعان را بیش از ۱۸ هزار مورد نام برد و اظهارداشت: برخی از این مشاوره ها با توجه به شیوع ویروس کرونا به صورت تلفنی صورت گرفته است.

ابراهیمی مجموع کارگران احراز هویت شده در سامانه روابط کار را  ۳۲ هزار و ۸۹۶ نفر و تعداد کارفرمایان را یکهزار و ۱۱۱ نفر عنوان کرد.

این مقام مسئول پیگیری حقوق و مزایای کارگران از طریق کمیته های زیرمجموعه کمیسیون کارگری، همکاری و تعامل اداره بازرسی کار و روابط کار برای نظارت بر عملکرد بنگاهها و پرداخت به موقع مطالبات کارگران، نظارت بر عملکرد پیمانکاران از طریق بررسی صلاحیت خدمات و ایمنی، الزام تمامی پیمانکاران طرف قرارداد بر تهیه و اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و نظارت بر نحوه صدور احکام، اجرایی کردن سامانه جامع روابط کار در استان و ارتقاء آموزش قوانین و مقررات کار به کارفرمایان و کارگران را از اقدامات شاخص حوزه روابط کار ذکر کرد.

به گزارش ایسنا، این نشست با هدف بررسی مسایل مختلف مربوط به حوزه روابط کار و سامانه جامع روابط کار و مسایل مربوط به سامانه با حضور مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به همراه مشاور فناوری اطلاعات معاونت روابط کار وزیر و اعضای مراجع حل اختلاف استان هرمزگان برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.