• چهارشنبه / ۸ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۷:۵۷
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 99110806096
  • خبرنگار : 50028

سهم پروژه‌های روستایی؛ ۵۸ درصد پروژه‌های دهه فجر خراسان جنوبی

سهم پروژه‌های روستایی؛ ۵۸ درصد پروژه‌های دهه فجر خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: ۵۸ درصد پروژه‌های دهه فجر در مناطق روستایی افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

ناصر خوش خبر، امروز چهارشنبه ۸ بهمن در بیست و هفتمین جلسه شورای اطلاع رسانی استان، خاطرنشان کرد: در ایام دهه فجر، هزار و ۸۶۹ پروژه با اعتبار ۲۰۲ هزار و ۵۴ میلیارد تومام، افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی با تأکید بر نگاه ویژه دولت به مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته یادآور شد: این نگاه ویژه دولت در توزیع عادلانه امکانات، در همین پروژه های دهه فجر  کاملاً مشهود است به گونه ای که ۹۴۰ پروژه معادل  ۵۸ درصد کل پروژه ها، متعلق به مناطق روستایی استان است.

معاون استاندار خراسان جنوبی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و تبریک چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب، بیان کرد: تمامی دستگاه های اجرایی می بایست در ایام دهه فجر، با انسجام و تعامل، دستاورد های انقلاب را برای اطلاع عموم مردم و با هدف امیدآفرینی بیشتر، در ظرف زمانی معین و با استفاده از همه ابزارها تبیین کنند.

خوش خبر با تأکید بر این که لازم است معرفی برنامه ها در این ایام، از پروژه محوری به دستاورد محوری تغییر یابد، تصریح نمود:باید درخصوص اهمیت پروژه ها در زندگی اجتماعی مردم، نقش آن‌ها در رفاه اجتماعی و تأثیر گذاری آن برای جامعه تبلیغ شود.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان، با بیان این که بخشی از تبلیغات را می‌توان در قالب بند "چ" و از طریق رسانه ملی به مردم ارائه کرد، اظهار کرد: در این ماه‌های پایانی سال که کشور متاثر از شرایط بیماری کرونا و تحریم‌هاست، باید از هر فرصت و ظرفیتی برای امیدآفریی و  بیان پیشرفت‌های زیر ساختی و درمانی استفاده کرد.

خوش خبر، ضمن قدردانی از سه دستگاه ثبت احوال، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و فنی و حرفه‌ای که توانسته‌اند، برای عملیاتی کردن بند "چ"، سهم استانی خود را از اعتبارات ملی دریافت کنند، افزود: لازم است شرایط استفاده از بند "چ" در ایام دهه فجر مجدد به دستگاه های اجرایی ابلاغ شود و سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز یکی از شاخص ها برای تخصیص اعتبارات را، تمکین از بند" چ" و فعال شدن در دهه فجر و تبلیغ دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی قرار دهد.

وی با تأکید بر این که تمامی دستگاه‌های اجرایی مکلف به ایجاد کارگروه تبلیغات رسانه‌ای با استفاده از همه ظرفیت‌ها هستند، گفت:در ایام دهه فجر برای بیان دستاوردها، علاوه بر رسانه ملی باید از ظرفیت رسانه های مکتوب نیز  استفاده شود.

وی بیان کرد: مدیران دستگاه‌ها باید مطالب و مشکلات مردمی منتشر شده در رسانه‌های مکتوب و سایت خاوران( صدا و سیما) را بررسی کرده، منسبت به پاسخگویی و رفع ابهامات اقدام نمایند، زیرا که اقناع سازی مردم از این طریق ، اعتماد سازی را نیز به همراه دارد.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به این که تبلیغات و اطلاع رسانی در خصوص بیماری کرونا نیازی اساسی است، گفت: باید با تبلیغات درست و صحیح، مشارکت مردمی در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را افزایش داد.

وی ادامه داد: در این راستا می‌توان از شیوه‌های نوین اطلاع رسانی و کانونی کردن تبلیغات در نقاط تجمعی استفاده کرد؛ شیب تند افزایش بیماری، هشداری برای برنامه ریزی بیشتر، اطلاع رسانی نوین و حمایت از طرح هایی همچون طرح شهید سلیمانی است.

خوش خبر یادآور شد: لازم است تمام کسانی که تریبون در اختیار دارند بخشی از صحبت‌های خود را به همراهی با برنامه های بهداشتی و سیاست‌های ستاد کرونای استان معطوف کنند.

ناصر نبی زاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز ضمن ارائه گزارش مبسوطی از اقدامات کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی بر استفاده از ظرفیت دهه فجر برای آگاهی رسانی درباره دستاوردهای نظام و دولت به عموم مردم تأکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: با صدا و سیما و سایر رسانه‌ها نیز درخصوص ایجاد ارتباط بین مسئولان و مردم در این ایام هماهنگی‌های لازم انجام گرفته است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.