• دوشنبه / ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۵:۱۳
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99112015327
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۰ بهمن ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۰ بهمن ایسنا

واکنش نماینده روسیه در وین به اظهارات بایدن درباره لغو تحریم‌های ایران/ نشست قالیباف با دیپلمات‌ها و روسای نهادهای ایران در روسیه/ تقدیم پیام رهبر انقلاب به دولت روسیه توسط قالیباف/ نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

واکنش نماینده روسیه در وین به اظهارات بایدن درباره لغو تحریم‌های ایران

به گزارش ایسنا، واکنش نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین به اظهارات رئیس جمهور آمریکا درباره لغو تحریم های ایران در صدر اخبار پرمخاطب قرار گرفت.

میخائیل اولیانوف در واکنش به اظهارات جو بایدن مبنی بر اینکه تحریم های آمریکا تا زمانی که ایران غنی سازی اورانیوم را متوقف نکرده است،  لغو نمی شوند،  در صفحه توییترش نوشت: این همان چیزی است که از آن می ترسیدیم. هم آمریکا و هم ایران مایل به احیای اجرای کامل برجام(توافق هسته ای) هستند اما خود را درگیر مشاجره بی ثمر چه کسی قدم اول را بردارد شده اند که نتیجه ای معکوس خواهد داشت. واضح است که تنها راه رو به جلو،  همگام سازی اقدامات مربوطه است. 

آمریکا به دنبال چیدن میز مذاکره با ایران است

در همین رابطه اردشیر سنایی،‌ استاد دانشگاه گفت: فکر می کنم آمریکا در دوره بایدن به برجام برمی‌گردد و تحریم‌ها را هم برمی دارد اما سعی دارد این کار را با چشم انداز رسیدن به توافق مکمل یا توافقی در داخل برجام انجام دهد.

وی افزود: به طور منطقی آمریکا از این توافق خارج شده و انتظار اینکه ایران تعهداتش را اجرا کند تا بعد آمریکا به توافق برگردد یا تازه بعد از بازگشت ایران، این مساله را بررسی کنند، جزو همان مباحثی است که به نظر آمریکا از طرح آن بیشتر دنبال تهیه لوازم مختلف برای چیدن میز مذاکره است تا بعد وارد مذاکرات شود از این رو بعید است این مساله مشکلی را در مسیر احیای مجدد برجام ایجاد کند.

تیم بایدن با بنای سیاستش بر شکست‌های ترامپ، نتیجه‌ای جز ناکامی نمی‌بیند

محمد جواد ظریف،‌ وزیر امور خارجه کشورمان هم در مصاحبه با شبکه CNN، بار دیگر مواضع ثابت جمهوری اسلامی ایران در قبال برجام، بحث مذاکره درباره توان موشکی و گفت‌وگو با همسایگان ایران در حاشیه خلیج فارس را متذکر شد.

وی در بخشی از این گفت و گو درباره ادعای مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه ایران ابتدا باید به توافق بازگردد،‌ تصریح کرد:  این که آیا آنها می خواهند از سیاست های شکست خورده رئیس جمهور ترامپ جدا شوند، یا اینکه می خواهند بر روی آن ها سیاست خود را بنا کنند، تصمیمی است که رئیس جمهور بایدن و مشاورانش باید اتخاذ کنند. اگر آنها بخواهند سیاستشان را بر شکست‌های ترامپ بنا کنند، نتیجه ای جز ناکامی برای آن‌ها نخواهد داشت.

خبرهای دیگر با محوریت ایران و آمریکا را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

نخستین گام و تنها راه ابراز حسن نیت آمریکا لغو تمامی تحریم‌هاست

ایران برای مذاکره پیش شرط تعیین می کند

سیاست‌های شکست‌خورده خود را تکرار نکنیدلغو تحریم ها تنها شاخص برای راستی آزمایی طرف مقابل است

دولت سوم اسفند قانون لغو تحریم‌ها را اجرایی کند

امروز آمریکا از رویارویی مستقیم با جهان اسلام عاجز است

آمریکا در مسیر تحولات آینده جهان مانند تایتانیک غرق خواهد شد

آمریکا به ایرانیان بدهکار است

***

رهبری فرمودند سفر به روسیه را تاخیر نیندازید

اظهارات محمد باقر قالیباف در نشست با دیپلمات‌ها و روسای نهادهای ایران در روسیه از دیگر اخبار پربازدید بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که در این سفر حامل پیام رهبرانقلاب که حاوی ادامه‌دار بودن طرح‌های راهبردی میان ایران و روسیه است، برای رئیس جمهور روسیه هستم، اظهار کرد: در برهه ای حتی زمانی که می‌خواستم زمان سفر به روسیه را به تعویق بیندازم، رهبر معظم انقلاب فرمودند این سفر را به تاخیر نیندازید و تأکیدشان بر این بود که نکاتی را به صورت مکتوب به شما ارائه می‌کنم تا به روسیه ببرید.

چرا قالیباف با پوتین دیدار نمی‌کند

محمد جواد ظریف در مورد سفر رئیس مجلس به روسیه و اینکه وی حامل چه پیامی است و آیا وزارت خارجه در جریان این سفر بوده است یا نه، گفت:  بله ما از انجام این سفر اطلاع داشتیم. البته  پروتکل‌های کرونایی و پروتکل‌های ملاقات روسای مجلس، امکان ملاقات با آقای  پوتین را فراهم نمی‌کرد و ما این را از همان ابتدا به دوستان در مجلس گفتیم.

برجام نیاز به میانجی ندارد/ از ابتدا برنامه‌ای برای ملاقات قالیباف با پوتین طراحی نشده بود

همچنین سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوالی در مورد سفر اخیر رئیس مجلس به روسیه و  علت عدم دیدار پوتین با قالیباف گفت: از همان ابتدا برنامه ای برای ملاقات با پوتین طراحی نشده بود. ایشان برای دیدارهای خارجی خود پروتکل های خاص خودشان را دارند و اگر موضوع کرونا و برخی از پروتکل ها نبود ممکن بود که برخی از ملاقات ها انجام شود.

سعید خطیب زاده در پاسخ به این سوال که به تازگی آقای مکرون رئیس جمهور فرانسه اعلام کرده که حاضر است در ارتباط با موضوع برجام بین ایران و آمریکا میانجی‌گری کند، اظهار کرد: برجام نیاز به میانجی‌گری ندارد. همه چیز در این توافق بین المللی نوشته شده است و در زمان تدوین این توافق حتی در مورد ویرگول‌ها و کاماها نیز بحث و گفت‌وگو شده است.

تقدیم پیام رهبر انقلاب به دولت روسیه توسط قالیباف

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار رئیس دومای روسیه،  پیام رهبر معظم انقلاب خطاب به ولادیمیر پوتین را به ویچسلاو والودین تقدیم کرد.

قالیباف هنگام تقدیم این پیام به رئیس دومای روسیه با ابلاغ سلام رهبر انقلاب به این کشور، تاکید کرد: همانگونه که وجود ایران مستقل به نفع روسیه است، وجود روسیه مقتدر نیز به نفع ایران است. 

خبرهای دیگر مرتبط با سفر رییس مجلس به روسیه را در لینک های زیر بخوانید.

۲ هاب مالی و لجستیکی برای حل مشکلات اقتصادی میان ایران و روسیه ایجاد می‌شود

پیگیری توافق ۵۰ ساله یکی از اهداف سفر قالیباف به روسیه است

***

سخنرانان مراسم ۲۲ بهمن در مراکز استان ها مشخص شد

خبر بعدی،‌ اعلام سخنرانان مراسم ۲۲ بهمن در مراکز استان های سراسر کشور از سوی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بود.

وقتی کشوری پنج دولت داشته باشد، کارآمدی در آن بی‌معنی است

گفت و گوی ایسنا با عباس آخوندی، عضو سابق کابینه حسن روحانی هم پربازدیدترین خبر بامداد امروز بود. 

عباس آخوندی در بخشی از این گفت و گو ابراز عقیده کرد : در ایران تقریبا پنج دولت داریم و وقتی کشوری پنج دولت داشته باشد کارآمدی و کارآیی در آن بی‌معنی است. آیا مجلس الان به وظیفه‌ی قانون‌گذاری‌اش عمل می‌کند؟ یا کاملا به عنوان دولت رقیب عمل می‌کند؟

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha