• چهارشنبه / ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 99112921989
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

کرونای انگلیسی می‌تواند به سرعت تخت‌های بیمارستانی ما را پُر کند

کرونای انگلیسی می‌تواند به سرعت تخت‌های بیمارستانی ما را پُر کند

ایسنا/کرمانشاه معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به قدرت سرایت بالای کرونای انگلیسی، عنوان کرد: کرونای انگلیسی می تواند به سرعت تخت های بیمارستانی ما را پُر کند.

دکتر ابراهیم شکیبا در نشست امروز(29 بهمن) ستاد کرونای استان کرمانشاه با ارائه آماری به آخرین وضعیت کرونا در استان اشاره کرد و گفت: هم اکنون 156 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند.

وی افزود: شش شهرستان استان هم در وضعیت زرد کرونایی قرار داشته و مابقی شهرستانها در وضعیت آبی هستند.

به گفته شکیبا تاکنون 1473 نفر در استان با تشخیص قطعی ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

وی گفت: از ابتدای اپیدمی بیماری تاکنون 125 هزار تست "پی سی آر" در استان گرفته شده که نتیجه 43 هزار مورد آن مثبت بوده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  در ادامه با بیان اینکه تاکنون موردی از کرونای انگلیسی در استان مشاهده نشده، گفت: این نوع از ویروس قدرت سرایت و شدت بیماری بالاتری دارد و و همه گروه های سنی را درگیر می‌کند.

شکیبا افزود: با توجه به قدرت سرایت بالا و شدت کرونای انگلیسی چنانچه در موج چهارم درگیر این نوع از ویروس شویم می تواند به سرعت همه تخت های درمانی که برای بیماران کرونایی آماده کرده‌ایم را پُر کند، لذا باید با رعایت دستورالعمل های بهداشتی مانع شکل گیری موج چهارم کرونا در استان شویم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تنها در مرکز کشور امکان تشخیص کرونای انگلیسی وجود دارد، گفت: البته قرار است تجهیزات مورد نیاز در اختیار 14 استان کشور قرار بگیرد که کرمانشاه نیز یکی از این استانها خواهد بود.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی افراد جامعه، گفت: طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت اگر 95 درصد مردم از ماسک استفاده کنند، چرخش ویروس متوقف می شود، لذا باید در این زمینه بیشتر کار کرده و مردم را تشویق به استفاده از ماسک کنیم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین در پاسخ به این سئوال استاندار که برآورد می شود تاکنون چند درصد مردم استان به کرونا مبتلا شده باشند، گفت: برآورد می شود حداکثر 35 درصد مردم استان آلوده به ویروس کرونا شده باشند.

شکیبا هفته های آینده را هفته‌هایی حساس خواند و گفت: باید با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی مانع شکل گیری موج چهارم کرونا شویم و همه کمک کنیم از این پیچ سنگین عبور کنیم تا در ماه های آتی با شروع واکسیناسیون اقشار بزرگی از جامعه شرایط بهتر شود.

در این نشست مصوبات 24 گانه پیشنهادی از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان به تصویب رسید که عمدتا حول رعایت پروتکل های بهداشتی و لزوم استفاده از ماسک در اماکن شلوغ بود.

ممنوعیت ورود افراد بدون ماسک به بازارهای سرپوشیده و مجتمع های تجاری و بکارگیری یک نفر بعنوان مراقب سلامت در این اماکن به منظور نظارت بر رعایت پروتکل ها و دادن تذکر به افرادی که رعایت نمی‌کنند، الزام همه افراد خدمات دهنده و خدمات گیرنده به استفاده از ماسک در بازار روزها و میادین میوه و تره بار، الزام دستفروشان به استفاده از ماسک، لزوم استفاده از ماسک از سوی فعالین در بازاراچه های مرزی، جلوگیری از برگزاری مراسم جمعه آخر سال و جمعه قریبان در آرامستان و الزام استفاده از ماسک از سوی افراد حاضر در آرامستان، ممانعت از ورود افراد بدون ماسک به ادارات، تعیین فردی بعنوان مراقب سلامت در پارکها و تفرجگاه ها به منظور دادن تذکر به افرادی که دستوالعمل های بهداشتی را رعایت نمی کنند و ممانعت از ورود افراد بدون ماسک به بانکها از جمله این مصوبات بود.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha