• دوشنبه / ۴ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۲:۲۹
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 99120402567
  • خبرنگار : 71467

تورم بین دهک ها؛ افزایش هزینه از ۴۹ تا ۵۲ درصد

تورم بین دهک ها؛ افزایش هزینه از ۴۹ تا ۵۲ درصد

به دنبال روند صعودی تورم، هزینه بین دهک های مختلف نیز افزایش یافته و بین ۴۹ تا ۵۲ درصد نسبت به پارسال رشد داشته است.

به گزارش ایسنا، تغییرات شاخص قیمت مصرف کننده برای بهمن ماه نشان داد که تورم نقطه به نقطه (تغییر شاخص نسبت به ماه مشابه سال قبل) به ۴۸.۲ درصد رسیده که در مقایسه با دی ماه دو درصد افزایش داشت، بر این اساس خانوارهای ایرانی به طور میانگین ٤٨.٢ درصد بیشتر از بهمن ١٣٩٨ برای خرید  کالاها و خدمات  هزینه کرده ­اند.

بررسی وضعیت تورم نقطه به نقطه بین دهک ها حاکی از آن است که افزایش هزینه بین آنها به بیش از ۵۲ درصد رسیده است.

این در حالی است که دهک اول ۴۹.۵ درصد، دوم ۵۰.۲، سوم ۴۹.۷، چهارم ۴۹.۱، پنجم ۴۸.۷، ششم ۴۸.۴، هفتم ۴۸.۹، هشتم ۴۸.۸، نهم ۴۹.۹، دهم ۵۲.۴ درصد نسبت به بهمن ماه سال گذشته برای تهیه کالا و خدمات خود بیشتر هزینه کرده اند.

وضعیت تورم نقطه به نقطه بین ۱۰ دهک

اما گزارش اخیر مرکز آمار ایران در رابطه با تورم بیانگر افزایش تورم سالانه به ۳۴.۲ درصد بود.

بررسی وضعیت تورم بین دهک های مختلف نشان می دهد که تورم بین آنها از ۳۲ درصد برای دهک اول تا ٤١.٣ درصد برای دهک دهم نوسان دارد.

بر این اساس فاصله تورمی بین دهک ها به ۹.۳ درصد می رسد که نسبت به ۹.۵ درصد گزارش شده در دی ماه کاهش دارد.

این در حالی است که محدوده تغییرات تورم دوازده ماهه در گروه «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بین ٣٢.٣ درصد برای دهک دهم تا ٣٦.٨ درصد برای دهک دوم است. همچنین در مورد گروه «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» بین ٢٧.٧ درصد برای دهک اول تا ٤٣.٦ درصد برای دهک دهم ثبت شده است.

وضعیت تورم سالانه بین ۱۰ دهک

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.