• چهارشنبه / ۶ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۸:۰۹
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: bushehr-1867
  • منبع : بوشهر

معاون اقتصادی استاندار بوشهر:

بوشهر استعداد خاصی در پذیرش طرح‌ها و پژوهش‌های نوین دارد

بوشهر استعداد خاصی در پذیرش طرح‌ها و پژوهش‌های نوین دارد

ایسنا/بوشهر معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: بوشهر استعداد خاصی در زمینه پذیرش و دنبال کردن طرح های نو و پژوهش‌های نوین دارد.

به گزارش ایسنا منطقه بوشهر، سعید زرین‌فر در جلسه اقتصاد دانش بنیان استان با حضور شرکت های دانش بنیان، نخبگان و دانشگاهیان با حضور معاون رئیس جمهور اظهار کرد: بوشهر به عنوان ورودی کشور و وجود اقوام و اندیشه های مختلف و سوابق پررنگ، ارتباطات، سابقه پررنگ در بحث مشروطیت، و وجود مدرسه سعادت با قدمت و پیشینه ای بیش از یک قرن و ظرفیت ها و استعدادهای دیگر که گواهی بر این موضوع است.

وی با اشاره به قابلیت استان بوشهر در حوزه هوشمندسازی افزود: توجه به جذابیت‌های شهر هوشمند اقدامات زیادی در این عرصه انجام شده اما محققان تجربه ای در این حوزه نداشته اند.

این مسئول با بیان اینکه بوشهر یکی از پنج استان جز مناطق ویژه علم و فناوری کشور است، خاطرنشان کرد: در دهه ۸۰ این مجموعه با مدیریت شورای عتف ( شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری) راه اندازی شد، اما تقریبا کار خاصی صورت نگرفته بود تا چند سال اخیر که بنا شد در هر کدام از این ۵ استان یک کار ویژه و پیشران برای راه اندازی این مناطق با استفاده از ظرفیت شرکت های بین المللی اجرا شود.

معاون استاندار بوشهر در خصوص زمینه های شهر هوشمند بیان کرد: در شناسایی مزیت ها و ظرفیت های خاص استانها، موارد انتخاب شده برای تبریز بهسازی خودرو در استانداردهای اروپا، یزد گردشگری هوشمند، مشهد غذای حلال و برای بوشهر ابتدا بحث توانمندی نخیلات و آبزی پروری و پس از آن مسئله هوشمند مطرح گردید.

زرین‌فر تاکید کرد: ما به دنبال کار اجرایی با استفاده از نیروی توانمند استان و ایجاد زمینه‌های انجام و اجرای طرح هوشمند سازی و زمینه کار برای شرکت های دانش بنیان بوشهر هستیم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha