معاون شرکت ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها با اشاره به پیشرفت 75 درصدی زیرسازی در مسیر راه آهن کرمانشاه-اسلام آبادغرب، از ریل گذاری این مسیر از سال آینده خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، عباس خطیبی امروز (20 شهریور) در جمع خبرنگاران با اشاره به پیشرفت فیزیکی 55 درصدی زیرسازی مسیر راه آهن کرمانشاه –خسروی، گفت: پیشرفت کار در بحث زیرسازی بخشی از این مسیر، در محدوده کرمانشاه-اسلام آبادغرب از این هم بیشتر بوده و هم اکنون حدود 75 درصد است.
وی تکمیل این پروژه را نیازمند تامین اعتبار 1700 میلیارد تومانی دانست و افزود: قطعا با اعتبارات سنواتی که به پروژه داده میشود، نمیتوان 1700 میلیارد تومان اعتبار را تامین و پروژه را تکمیل کرد.
خطیبی افزود: در همین راستا ضمن استفاده از منابع دولتی، تلاش ما این است از راه های دیگر از جمله بحث فاینانس بتوانیم اعتبار مورد نیاز پروژه را تامین کنیم.
وی تصریح کرد: هم اکنون با یک شرکت چینی که در زمینه های پروژههای اینچنینی فاینانسور است صحبت هایی صورت گرفته و موافقت نامه نیز رد و بدل شده که طبیعتا این امر شرایط مساعدتری را برای این پروژه رقم می زند.
این مسئول با اشاره به فعال بودن کارگاه ساخت این پروژه، گفت: برنامه این است که تا سال دیگر ریل گذاری در مسیر کرمانشاه-اسلام آبادغرب را از سمت اسلام آبادغرب شروع کنیم.
خطیبی تاکید کرد: مسیر راه آهن غرب کشور قطعا برای ما منتهی به کرمانشاه نمی شود و این مسیر را با جدیت تا مرز خسروی ادامه میدهیم.
این مسئول در ادامه در خصوص سرعت پایین حرکت قطارها در مسیر کرمانشاه-ملایر، گفت: علت این سرعت پایین به دلیل برخی مسائل فنی است و هم اکنون جوشکاری های باقی مانده در برخی نقاط مسیر در حال انجام است.
وی در خصوص چرایی طولانی شدن این جوشکاری ها، گفت: انجام جوشکاری مسیر ریلی، نیاز به شرایط دمایی خاصی دارد و امسال هم بارندگیها قدری کار را عقب انداخت.
خطیبی تصریح کرد: با توجه به بحث نزدیکی ایام اربعین تمام تلاشمان را برای اتمام بخش عمده جوشکاری ها ظرف یک ماه آینده به کار میگیریم.
وی افزود: به نظر می رسد جوشکاریهای مسیر، پاییز امسال به پایان برسد و در پاییز سرعت قطارها در مسیر کرمانشاه-ملایر به حد ایده آل خود می رسد.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، عباس خطیبی امروز (20 شهریور) در جمع خبرنگاران با اشاره به پیشرفت فیزیکی 55 درصدی زیرسازی مسیر راه آهن کرمانشاه –خسروی، گفت: پیشرفت کار در بحث زیرسازی بخشی از این مسیر، در محدوده کرمانشاه-اسلام آبادغرب از این هم بیشتر بوده و هم اکنون حدود 75 درصد است.
وی تکمیل این پروژه را نیازمند تامین اعتبار 1700 میلیارد تومانی دانست و افزود: قطعا با اعتبارات سنواتی که به پروژه داده میشود، نمیتوان 1700 میلیارد تومان اعتبار را تامین و پروژه را تکمیل کرد.
خطیبی افزود: در همین راستا ضمن استفاده از منابع دولتی، تلاش ما این است از راه های دیگر از جمله بحث فاینانس بتوانیم اعتبار مورد نیاز پروژه را تامین کنیم.
وی تصریح کرد: هم اکنون با یک شرکت چینی که در زمینه های پروژههای اینچنینی فاینانسور است صحبت هایی صورت گرفته و موافقت نامه نیز رد و بدل شده که طبیعتا این امر شرایط مساعدتری را برای این پروژه رقم می زند.
این مسئول با اشاره به فعال بودن کارگاه ساخت این پروژه، گفت: برنامه این است که تا سال دیگر ریل گذاری در مسیر کرمانشاه-اسلام آبادغرب را از سمت اسلام آبادغرب شروع کنیم.
خطیبی تاکید کرد: مسیر راه آهن غرب کشور قطعا برای ما منتهی به کرمانشاه نمی شود و این مسیر را با جدیت تا مرز خسروی ادامه میدهیم.
این مسئول در ادامه در خصوص سرعت پایین حرکت قطارها در مسیر کرمانشاه-ملایر، گفت: علت این سرعت پایین به دلیل برخی مسائل فنی است و هم اکنون جوشکاری های باقی مانده در برخی نقاط مسیر در حال انجام است.
وی در خصوص چرایی طولانی شدن این جوشکاری ها، گفت: انجام جوشکاری مسیر ریلی، نیاز به شرایط دمایی خاصی دارد و امسال هم بارندگیها قدری کار را عقب انداخت.
خطیبی تصریح کرد: با توجه به بحث نزدیکی ایام اربعین تمام تلاشمان را برای اتمام بخش عمده جوشکاری ها ظرف یک ماه آینده به کار میگیریم.
وی افزود: به نظر می رسد جوشکاریهای مسیر، پاییز امسال به پایان برسد و در پاییز سرعت قطارها در مسیر کرمانشاه-ملایر به حد ایده آل خود می رسد.
نظرات