مراسم سنتی طشت گذاری در حسینیه آذری های مقیم کیش، شامگاه دوشنبه 25 خرداد 1405، به نشانه آماده شدن محبان اهل بیت، برای شروع مراسم سوگواری امام حسین (ع) و یارانش برگزار شد. مراسم طشت گذاری، مراسمی است سنتی که در عزاداری ایام عاشورا برگزار می‌شود و طشت‌های آب را که رمزی از رود فرات می‌باشد در مساجد و حسینیه‌ها می‌آورند و این سنت به پیروی از اقدام حسین بن علی (ع) و یادآور رفتار جوانمردانه آن حضرت در مقابل سپاه حر می‌باشد که به روایتی آن امام شهید، در روز ۲۷ ذیحجه، آب مشکها را در طشتها ریخته و تمام لشکر حر و اسبان آن‌ها را سیراب کردند.
آیین طشت‌گذاری در استانهای ترک‌زبان، از ریشه دارترین آیینهای ماه محرم است که در روزهای پایان ماه ذی الحجه برگزار می‌شود و در حقیقت، برگزاری این آیین، آماده شدن حسینیان برای برگزاری مراسم سوگواری امام حسین (ع) و یارانش  را نشان می‌دهد.