فرزند احمد محمود میگوید از پس هزینههای نگهداری خانه این نویسنده فقید برنمیآید و چندسالی است تصمیم به فروش آن گرفته؛ اما در عین حال میگوید نمیداند چه باید بکند. او میگوید از حرفهای شیک و قشنگ درباره خانه موزه خسته شده است.
۱۲ مهرماه سالروز درگذشت احمد محمود، نویسنده رمانهای مهمی چون، همسایهها، زمین سوخته، مدارصفردرجه و درخت انجیر معابد است. به این بهانه در این ویدیو در گپ و گفتی با بابک اعطا - فرزند زندهیاد احمد محمود - به مرور زندگی این نویسنده مهم تاریخ ادبیات معاصر ایران پرداختهایم.
بابک اعطا، فرزند احمد محمود از پدر و خانهای که یاد او را حفظ کرده میگوید. از رختخوابی که مادر بهجای پدر تبعیدی و بدون عدم سوءپیشینه میانداخت، تا روزگاری که در زمان جنگ همه فامیل را از اهواز به خانه کوچکش در تهران دعوت کرد، تا از دست دادن برادرش و رفتن به جبهه برای نوشتن «زمین سوخته» و سه روز تب کردن وقتی میخواست از مرگ برادر بنویسد. او میگوید: «خیلیها دلشان نمیخواست احمد محمود، احمد محمود شود. اما او احمد محمود شد و ماند؛ نویسنده و انسانی با شرافت و صداقت.»