دانشکده جغرافیا

  • تجلیل از مردِ نقشه‌ها

    استان ها > اصفهانتجلیل از مردِ نقشه‌ها

    «سال ۱۳۴۵ که به دعوت دانشگاه اصفهان به این شهر آمدم، وارد دانشکده ادبیات شدم و شخصی به نام سپهری، گروه جغرافیای دانشکده را به من معرفی کرد؛ کریدوری دخمه مانند، با ۱۲۰ دانشجو و بدون استاد! گفتم معاونان و اساتید کجا هستند؟ گفتند: همه‌اش خوددونید! گفتم تدریس برنامه درسی دانشگاه تهران را از من خواسته‌اید، این‌طور که نمی‌شود. گفتند به‌هرحال آمده‌ای و باید این بار را بکشی. پس از بهترین دبیران جغرافیای شهر استفاده کردم و آن‌قدر موفق بودیم که دوره اول دانشجویان ما در کنکور تهران رتبه اول تا چهارم را کسب کردند. وقتی از من پرسیدند راز موفقیت شما چه بوده؟ پاسخ دادم که ما دانشجویان را به کار گرفتیم.»