دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با ارسال نامهای به مدیر اجرایی صندوق کودکان ملل متحد، با انتقاد از بی عملی و عدم اتخاذ موضع مناسب از سوی یونیسف درخصوص جنایت جنگی علیه کودکان ایرانی در جریان تجاوز رژیم صهیونیستی و آمریکا، خواستار محکومیت حملات غیر قانونی و ناقض حقوق بشر علیه کودکان ایرانی از سوی یونیسف شد.
در دیدار سفیر ژاپن در تهران با معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر بر تقویت همکاریهای قضائی و حقوق بشری جمهوری اسلامی ایران و ژاپن تأکید شد.
دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به ناآرامیهای اخیر در کشورمان گفت: هیچ حاکمیتی خدشه و آسیب به نظم، امنیت عمومی و آسیب به شهروندان، حافظان امنیت و نیروهای پلیس را برنمیتابد و حفظ حقوق شهروندی و امنیت مردم اولویت اصلی حاکمیت است.
معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر گفت: تحریمهای ظالمانه و غیرانسانی که به بهانههای سیاسی علیه ایران اعمال شده و به مردم عادی و بیماران آسیب جدّی وارد میکند، به ویژه تحریمهایی که مانع دسترسی به دارو و تجهیزات پزشکی میشوند، نقض حقوق بنیادین بشر و جنایت علیه بشریّت محسوب میشوند.