یک حقوقدان و فعال حقوق زنان با اشاره به بند ۴ اصل ۲۱ قانون اساسی مبنی بر " بیمه خاص بیوگان و زنان سالخورده و بیسرپرست"، گفت: گر چه برخی زنان بیسرپرست و خودسرپرست برای بیمه خویشفرما اقدام میکنند، اما اغلب زنان از این امکان بیبهرهاند و پس از دست دادن همسر و یا جدایی با مشکلات عدیدهای مواجه میشوند و ضروریست دولت نگاه حمایتی جدیتر و بیشتری به زنان بیوه داشته باشد.
به پایش ماندم، حتی زمانی که در زندان بود چون دوستش داشتم اما این ۲۰ سال را هرروز با کتک خوردن سپری کردم، امیدوار بودم از زندان آزاد و شرایط بهتر شود اما اینچنین نبود، حتی یکبار بهقدری من را با کابل و شلنگ زد که پزشک قانونی گفت باید دیه انسان کامل را بپردازد درحالیکه بعد از ۱۰ روز معاینه میشدم ولی هنوز آثار کتکها باقیمانده بود.
یک روانشناس با بیان اینکه بیوگی حادثهای پر استرس به ویژه برای زنان در جوامع ایرانی است، گفت: طبق پژوهشها، بیوه زنان مسن از بیوه زنانی که در سن جوانی ازدواج کردهاند افسردهتر هستند و این افسردگی سالها در زندگی آنها ادامه مییابد.