زنان قاجار

  • واقعاً چرا زنان در دوره قاجار سبیل داشتند؟

    ایسنا+ > رسانه دیگرواقعاً چرا زنان در دوره قاجار سبیل داشتند؟

    در دوران قاجار، زنان سبیل نداشتند. در این دوره فقط ناصرالدین شاه، دوربین عکاسی داشت و به زنانی علاقه داشت که چاق و سبیل‌دار بودند و ابروهای پیوندی داشتند. به همین علت ناصرالدین شاه برای عکس گرفتن، زنانی را در اولویت قرار می‌داد که در طبعش خوب باشند و علاوه بر چاق بودن، ابروهای کشیده و سبیل‌های مختلف داشتند.