سرخجه
-
رئیس مرکز بهداشت شهرستان خبر داد
استان ها > هرمزگاناجرای پویش واکسیناسیون تکمیلی ام.ام.آر برای کودکان در میناب
رئیس مرکز بهداشت شهرستان میناب از اجرای پویش واکسیناسیون تکمیلی ام.ام.آر برای کودکان ۱۰ خانوار چادرنشین فصلی در این شهرستان خبر داد.
-
رییس اداره بیماریهای قابل پیشگیری با واکسن خبر داد
اجتماعی > سلامتروند افزایشی موارد سرخک در سالهای اخیر / آغاز واکسیناسیون تکمیلی در ۴ استان
واکسیناسیون تکمیلی سرخک، سرخجه و اوریون برای کودکان ۲ تا ۵ سال تمام در ۴ استان کشور آغاز شد.
-
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خبر داد:
استان ها > هرمزگاناجرای طرح تکمیلی واکسیناسیون سرخک، سرخجه و اوریون در هرمزگان
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از اجرای طرح تکمیلی واکسیناسیون سرخک، سرخجه و اوریون در استان خبر داد و گفت: این طرح با هدف افزایش پوشش واکسیناسیون به بیش از ۹۵ درصد و تقویت ایمنی کودکان ایرانی و غیرایرانی در حال اجراست.
-
معاون وزیر بهداشت اعلام کرد
اجتماعی > سلامتایران در مرحله حذف سرخک و سرخجه / واکسیناسیون موثرترین راه کنترل بیماریهای واگیر
معاون بهداشت وزارت بهداشت، با رد شایعات مربوط به «شیوع گسترده سرخک و سرخجه» و با اعلام اینکه ایران همچنان در مرحله حذف این بیماریها قرار دارد و موارد گزارششده در حد انتظار و ناشی از ورود بیماری از کشورهای همسایه است، تاکید کرد: واکسیناسیون همچنان مؤثرترین ابزار کنترل بیماریهای واگیر است.
-
اجتماعی > سلامتدریافت گواهی حذف سرخک و سرخجه و قدردانی وزیر بهداشت از اعضای کمیتههای کشوری ایمن سازی و اعتباربخشی
وزیر بهداشت در نامههای جداگانهای به روسا و اعضای کمیته کشوری ایمن سازی و همچنین اعتباربخشی حذف سرخک و سرخجه، از تلاشهای آنها در دستیابی به هدف ارزشمند حذف ویروسهای بومی سرخک و سرخجه که منتج به دریافت گواهی تأییدیه حذف این دو بیماری در سال ۲۰۱۹ و استمرار آن در سالهای ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ از سوی سازمان جهانی بهداشت شد، قدردانی کرد.
-
یک متخصص بیماریهای عفونی هشدار داد
اجتماعی > سلامتخطر نهضت ضد واکسن و بازگشت بیماریهای واگیر / نگرانی از افزایش موارد سرخک و سرخجه
متخصص بیماریهای عفونی با بیان اینکه متأسفانه شاهدیم که روزبهروز نهضت ضد واکسن در کشور بیشتر میشود، گفت: آمار چهار ماه نخست سال نشان میدهد که بیشترین مبتلایان به سرخک و سرخجه، کودکان زیر یک سال تا ۹ سال هستند.
-
اجتماعی > سلامتقدردانی وزیر بهداشت از دانشگاه های علوم پزشکی برای دریافت گواهینامه حذف سرخک و سرخجه
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه ای به روسای دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی کشور از تلاش های آنان برای دریافت گواهینامه حذف سرخک و سرخجه از سازمان بهداشت جهانی تقدیر کرد.