• دوشنبه / ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۳
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400012312699
  • خبرنگار : 30054

آیا شیشه لاکوبل در دکوراسیون منزل یا محل کارم استفاده کنم؟

آیا شیشه لاکوبل در دکوراسیون منزل یا محل کارم استفاده کنم؟

امروزه استفاده از شیشه رنگی لاکوبل  جزو پرطرفدارترین شیشه ها در طراحی دکوراسیون ادارات برای پارتیشن شیشه ای، آشپزخانه برای دیوار بین کابینت آشپزخانه و سطح روی کابینت و برای دیوارهای فست فود و رستوران‌ها است و بسیار مورد اقبال معماران و مردم قرر گرفته است.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام تترافرم، در واقع شیشه لاکوبل، یکی از متداول ترین انواع شیشه‌های رنگی است که به دلیل ظاهر جذاب و مقاومت بالایی که دارد، از آن برای بخش‌های مختلف ساختمان استفاده ‌می‌شود. این شیشه‌ها تنوع رنگی بسیار زیادی دارند و به صورت مات و براق تولید ‌می‌شوند.

آیا می دانید شیشه لاکوبل چیست؟

لاکوبل به نوعی شیشه رنگی گفته می‌شود که سطحی صاف دارد و به صورت مات و براق تولید ‌می‌شود. امروزه از این شیشه‌ها به وفور در دکوراسیون داخلی استفاده ‌می‌شود. به طور کلی شیشه‌های لاکوبل معمولاً در ۲۵ رنگ مختلف تولید می‌شوند و از طرفی امکان سفارش این شیشه‌ها در رنگ‌های منحصر به فرد و خاص نیز وجود دارد.

ضخامت شیشه لاکوبل از ۴ تا ۲۰ میلی متر است. برای تولید شیشه‌های لاکوبل از دو لایه شیشه استفاده ‌می‌شود. رنگ معمولاً پشت سطح زیرین قرار ‌می‌گیرد و سپس سطح رویی روی این بخش واقع ‌می‌شود به شیشه ای که پشت آن رنگی است و در قسمت زیر قرار دارد، شیشه لاکوبل گفته می‌شود.

کجاها از شیشه لاکوبل استفاده کنیم؟

شیشه لاکوبل کاربردهای زیادی دارد. در بسیاری از مواقع از این شیشه به عنوان دیوار پوش در پارکینگ راهروها و یا حتی دیواره حمام و سرویس بهداشتی استفاده ‌می‌شود می‌تواند شیشه لاکوبل به عنوان دیوار بین کابینت، بدنه و همچنین درب کابینت نیز استفاده نمود. در بسیاری از مواقع نیز از شیشه‌ رنگی لاکوبل به عنوان صفحه انواع میز و یا سقف‌های کاذب استفاده ‌می‌شود. مقاومت این شیشه‌ها آن قدر زیاد است که می‌توان از آن به عنوان کفپوش ستون و دیوار پوش در بخش‌های خارجی ساختمان نیز استفاده کرد. به طور کلی استفاده از شیشه رنگی لاکوبل از سال ۲۰۱۸ در پروژه‌های ساختمانی و دکوراسیون داخلی منازل و ساختمان‌های تجاری افزایش پیدا کرد. این شیشه‌ها به دلیل مقاومت بالا و همچنین تنوع رنگی زیادی که دارند، جلوه فوق العاده زیبایی به محیط ‌می‌بخشند. امروزه در بسیاری از هتل‌ها فروشگاه‌ها شرکت‌ها و ساختمان‌های مسکونی از شیشه لاکوبل استفاده ‌می‌شود.

کیفیت شیشه لاکوبل

شیشه‌های لاکوبل یا شیشه‌های رنگی انواع متفاوتی دارند. این شیشه‌ها معمولاً با کیفیت‌های مختلفی تولید ‌می‌شوند. به طور کلی هر چقدر شفافیت شیشه بیشتر باشد این شیشه مرغوب تر است. معمولاً شیشه‌های رنگی به سه دسته بندی مختلف شیشه کلییر، شیشه کریستال و شیشه فلوت تقسیم ‌می‌شوند. کیفیت شیشه‌های کریستال نسبت به دیگر انواع شیشه‌ها بسیار مرغوب تر است و ظاهری شفاف تر دارد. اگر به شیشه‌های کلییر و فلوت با دقت نگاه بیندازید، متوجه ‌می‌شوید که رنگ شیشه کمی‌ متمایل به سبز است و این نشان دهنده وجود ناخالصی در شیشه است.

چرا باید از شیشه لاکوبل استفاده کنیم؟

استفاده از شیشه لاکوبل مزایای زیادی را برای کاربران به دنبال دارد در ادامه ‌می‌توانید با برخی از آن‌ها آشنا شوید.

نگهداری و همچنین تمیز کردن شیشه‌های لاکوبل بسیار ساده و راحت است.

شیشه لاکوبل تنوع رنگی زیادی دارد، بنابراین شما ‌می‌توانید آن را با رنگ سایر بخش‌های دکوراسیون منزل یا محیط اداری خود هماهنگ کنید.

به طور معمول رنگ‌های مورد استفاده در تولید شیشه‌های لاکوبل با محیط زیست سازگار هستند.

شیشه‌های لاکوبل برعکس شیشه‌های معمولی در زمان شکستن خوردن ‌می‌شوند و لبه‌های تیز و برنده ای ندارند؛ از همین رو بسیار ایمن هستند.

شیشه لاکوبل در برابر گرما و حرارت مقاومت بالایی دارد و از همین رو از این شیشه‌ها به عنوان هود، گاز و یا حتی فضاهای خارج از ساختمان استفاده ‌می‌شود.

مقاومت بالای شیشه رنگی لاکوبل در برابر رطوبت موجب شده تا بتوان از آن به راحتی در فضاهای مرطوب و شرجی استفاده کرد. این شیشه‌ها معمولاً با قرار گرفتن در رطوبت تغییر رنگ نمی‌دهند و پوسیده ‌نمی‌شوند.

از آن جایی که در اکثر مواقع برای تولید شیشه لاکوبل از شیشه‌های سکوریت استفاده ‌می‌شود، این شیشه‌ها مقاومت بالایی در برابر شوک‌های حرارتی دارند.

یکی دیگر از مزایای استفاده از شیشه لاکوبل این است که فضای شما را روشن تر و بازتر نشان ‌می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های مهم شیشه رنگی لاکوبل می‌توان به مقاومت این شیشه‌ها نسبت به خش اشاره کرد.

امکان سفارش شیشه رنگی لاکوبل با طرح و ایده منحصر به فرد نیز وجود دارد. بنابراین شما ‌می‌توانید هر طرح و نقش خلاقانه ای را که دوست دارید روی این شیشه‌ها پیاده کنید.

قیمت شیشه لاکوبل

قیمت شیشه لاکوبل به عوامل متعددی وابسته است. همان طور که گفته شد هر چقدر کیفیت شیشه مورد استفاده در تهیه این شیشه‌های رنگی بیشتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود. در واقع برای برآورد قیمت شیشه لاکوبل باید قیمت واحد شیشه مورد استفاده در آن را در نظر بگیرید. از طرف دیگر ابعاد و متراژ شیشه نیز عامل مؤثر بر قیمت شیشه رنگی لاکوبل هستند معمولاً برای ساخت شیشه لاکوبل از شیشه‌های سکوریت استفاده می‌شود. اما در صورتی که شیشه‌های رنگی به وسیله شیشه‌های معمولی تولید شوند، قیمت پایین تری دارند.

انتهای رپرتاژ آگهی 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha