• جمعه / ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ / ۰۶:۴۹
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1400012715336
  • خبرنگار : 71454

فیلم های نامزد اسکار مقابل چه دوربین هایی رفتند؟

فیلم های نامزد اسکار مقابل چه دوربین هایی رفتند؟

فیلمبرداران با کمک دوربین و لنزهای مختلف و به عنوان خالقان زبان بصری فیلم، نقش مهمی در موفقیت و بهتر دیده شدن آثار سینمایی دارند.

به گزارش ایسنا، امسال و در شاخه بهترین فیلم ، هشت فیلم شامل «پدر»، «یهود و مسیح سیاه»، «مَنک»، «میناری»، «سرزمین آواره ها»، «زن جوان خوش آتیه»، «صدای متال» و «دادگاه شیکاگو ۷» نامزد کسب جایزه هستند و در شاخه بهترین فیلمبرداری جوایز آکادمی اسکار نیز چهار نامزد بهترین فیلم (یهودا و مسیح سیاه، مَنک، سرزمین آواره ها، دادگاه شیکاگو ۷) به همراه فیلم «میناری» برای کسب جایزه رقابت می کنند. 

حضور چهار فیلم از نامزدهای بهترین فیلمبرداری در میان نامزدهای شاخه بهترین فیلم، از اهمیت هنر فیلمبردار و تجهیزات مورد استفاده ویژه هر فیلم در بهتر دیده شدن و کسب موفقیت آثار سینمایی حکایت دارد. در زیر نگاهی خواهیم داشت به دوربین ها و لنزهای مورد استفاده در مهترین فیلم های نامزد اسکار ۲۰۲۱: 

«پدر»/ فیلمبردار: بن اسمیترد/ کارگردان: فلورین زلر
دوربین: Sony VENICE.
لنز: Zeiss Supreme
 
«مَنک»: فیلمبردار: اریک مسراشمیت/ کارگردان: دیوید فینچر
دوربین: RED Ranger HELIUM Monochrome
لنز: LEICA Summilux C
​​
«یهودا و مسیح سیاه»/ فیلمبردار: شین بابیت/ گارگردان: شاکا کینگ
دوربین: ARRI ALEXA LF and Mini LF
لنز: ARRI DNA
«میناری»/ فیلمبردار: لکن میلن/ کارگران: لی ایزاک چانگ
دوریین: ARRI ALEXA Mini
لنز:  Panavision P Vintage
«سرزمین آواره ها» / فیلمبردار: جیمز ریچلردز/ کارگردان: کلوئی ژائو
دوربین:  ARRI ALEXA Mini, AMIRA
لنز: ARRI Ultra Prime

«تکه های یک زن»/ فیلبمردار: بنجامین لوب/ کارگردان: کورنل موندروتسو
دوربین: Arri Alexa Mini on the Ronin ۲
لنز: Detuned Panavision and Primo Primes
«اولین گاو»: فیمبردار: کریستوفر بلاولت/ کارگردان: کلی رایکارد
دوریین: Arri alex mini
لنز: Cooke series ۲ panchros
«هرگز به ندرت گاهی همیشه»/ فیلمبردار: هلن لووارت/ کارگردان: الیزا هیتمن
دوربین: Arri ۶۱۴
لنز: Ultra Prime Zeiss
«آمونیت»/ فیلمبردار: استفن فونتن/ کارگردان: فرانسس لی
دوربین: Red Monstro
لنز: Canon K۳۵
«ببر سفید»/ فیلمبردار: پائولو کانرار/ کارگردان: رامین بحرانی
دوربین: Arri Alex LF ۴.۵K
لنز: Zeise Supreme Primes 
«راند دیگر»/ فیلمبردار: استورلا برندث/ کارگردان: توماس وینتربرگ
دوربین: Arri Alexa Mini
لنز: Canon K۳۵
«اما»/ فیلمبردار: کریستوفر بلاولت/ کارگردان: آتمن دا وایلد
«آسمان نیمه شب»/ فیلمبردار: مارتین رو/ کارگردان: جورج کلونی
دوربین: Arri Alexa ۶۵
لنز: Arri Prime DNAs, Arri ۳۵Tand ۵۸T
«سگ تازی»/ فیلمبردار: آرون اشنایدر/ کارگردان:شلی جانسون
دوربین: Panavision Millenium DXL
لنز: Panavision Sphero-۶۵

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha