• یکشنبه / ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۵:۴۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400021913044
  • خبرنگار : 50085

دبیر علمی جشنواره خبر داد

ارسال ۲۶۰۰ اثر به نخستین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع)

ارسال ۲۶۰۰ اثر به نخستین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع)

ایسنا/خراسان رضوی دبیر علمی نخستین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) گفت: ۲۵۹۸ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که شامل ۸۱۲ اثر در بخش رسانه‌های خبری و تحلیلی، ۷۲۳ اثر در بخش رسانه‌های مجازی و ۱۰۶۳ اثر در بخش رسانه‌های صوتی و تصویری می‌شود. پس از داوری آثار ارسالی توسط هیأت داوران، در نهایت ۲۴۰ اثر به عنوان آثار منتخب اولیه انتخاب شدند و به مرحله نهایی راه یافتند.

اکبر نصراللهی با اشاره به اهمیت برگزاری نخستین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع)، اظهار کرد: هدف جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) ایجاد گفتمان رسانه‌ای در حوزه فرهنگ و سیره رضوی است تا بتوانیم با شناسایی نقاط ضعف‌ و قوت برای رفع کاستی‌ها و تقویت این گفتمان تلاش کنیم. همچنین برگزاری این جشنواره فرصت مناسبی برای خادمان رسانه‌ای گمنام امام رضا(ع) در اقصی‌نقاط کشور فراهم خواهد کرد تا با شناسایی آن‌ها، شبکه‌سازی بهتری برای ارتباط با آنان و ارتقاء تولیدات حوزه فرهنگ و سیره رضوی فراهم شود.

وی ادامه داد: پس از انتشار فراخوان جشنواره و استقبال قابل توجه اهالی رسانه، ۲۵۹۸ اثر به دبیرخانه ارسال شد که شامل ۸۱۲ اثر در بخش رسانه‌های خبری و تحلیلی،۷۲۳ اثر در بخش رسانه‌های مجازی و ۱۰۶۳ اثر در بخش رسانه‌های صوتی و تصویری می‌شود. پس از داوری آثار ارسالی توسط هیأت داوران، در نهایت ۲۴۰ اثر به عنوان آثار منتخب اولیه انتخاب شدند و به مرحله نهایی راه یافتند که داوری آن نیز از ۲۵ فروردین ماه آغاز شده و در صورتی آثار که دارای کیفیت لازم برای کسب رتبه‌های اول تا سوم هر بخش باشند، در نهایت ۴۸ اثر به عنوان آثار برتر بخش‌های مختلف جشنواره برگزیده و معرفی می‌شوند.

نصراللهی تصریح کرد: اگر آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره امتیاز لازم را توسط هیأت داوران کسب نکند، ممکن است همانند دیگر جشنواره‌های معتبر دنیا، در برخی بخش‌ها اثری حائز شرایط کسب رتبه اول تا سوم شناخته نشود و صرفاً به تقدیر از پدیدآورندگان بسنده شود.

وی در خصوص ارزیابی اولیه آثار ارسالی به جشنواره، خاطرنشان کرد: در برخی از رشته‌های این جشنواره آثار بسیار فاخر و بدیع با پردازش نوین دریافت شد که قابل توجه هیأت داوران بود و می‌تواند برای تقویت تولیدات رسانه‌ای امیدبخش باشد. در برخی بخش‌ها مانند طراحی بازی‌های رایانه‌ای نیز به دلیل نوپا بودن، نیازمند فرصت بیشتری برای آشنایی علاقه‌مندان و تولید آثار مطلوب در دوره‌های بعدی هستیم.

دبیر علمی نخستین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) افزود: ارزیابی اولیه آثار دریافتی نشانگر این بود که به سوژه‌های خارج از حرم رضوی توجه زیادی نشده در حالی که عشق و ارادت به حضرت رضا(ع) معطوف به مشهد و حرم رضوی نیست و موضوعات خارج از حرم مطهر رضوی نیز باید مورد توجه قرار گیرد. این یکی از شاخص‌های داوری آثار بود که باید در دوره‌های آینده مورد توجه اصحاب رسانه قرار گیرد. در مرحله نهایی ارزیابی توجه به سوژه اختصاصی، پرداخت متفاوت، جامعیت و تنظیم متناسب با ساختار تولیدات رسانه‌ای و همچنین توجه به موضوعات پیرامونی حرم مطهر رضوی از جمله معیارهایی است که مورد توجه هیأت داوران خواهد بود.

وی با اشاره به این‌که «جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) می‌تواند موتور محرک فعالیت‌های رسانه‌ای بیشتر و تلاش مضاعف خادمان رسانه‌ای در حوزه سیره رضوی باشد»، بیان کرد: داوران جشنواره با اتخاذ معیارهای حرفه‌ای تلاش می‌کنند شرایط رقابت مناسب برای تولید آثار فاخرتر را فراهم کند.

بر اساس گزارش آستان نیوز، نصراللهی درباره برنامه‌ریزی صورت گرفته برای برگزاری اختتامیه این جشنواره اضافه کرد: با توجه به شرایط کرونایی کشور و شهر مشهد، زمان دقیق برگزاری اختتامیه جشنواره مشخص نیست، اما امیدواریم در تیرماه امسال بتوانیم این مراسم را برگزار کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.