• چهارشنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: باشگاه دانشجویان
  • کد خبر: 1400022920936
  • منبع : باشگاه دانشجویان

بررسی فناوری های همگرا در نشستی دانشجویی

بررسی فناوری های همگرا در نشستی دانشجویی

انجمن علمی فیزیک دانشگاه شاهد، نشست های علمی فناوری های همگرا NBIC را برگزار می‌کند.

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، فناوری‌های همگرا به مجموعه چهار فناوری اطلاعات، زیستی، شناختی و نانو گفته می‌شود که در هم‌افزایی و یکپارچگی با هم قادرند، به نیازهایی از آدمی پاسخ گویند که تاکنون فناوری‌های دیگر قادر به آن نبوده‌اند. این قابلیت بی‌بدیل فناوری‌های همگرا، نتیجه ویژگی‌های ممتاز این فناوری‌ها و قابلیت همگرایی آن‌ها است. از ابتدای هزار سوم میلادی فناوری‌های همگرا مورد توجه خاص قرار گرفته‌اند و میخاییل روکو، نخستین نظریه‌پردازان فناوری‌های همگرا به‌شمار می‌روند که دهه ۲۰۱۰ با انتشار کتب و مقالات مختلف به تشریح الزامات و ابعاد این فناوری پرداختند.

«فناوری نانو» فناوری است که با کوچک‌تر کردن ذرات ماده  نسبت سطح به حجم را افزایش می دهد و پدیده های کوانتومی را در ساختارهای نانومتری بررسی می کند. این پدیده‌ در تمامی رشته های علمی کاربرد داشته و از فناوری‌های درحال توسعه است. «زیست فناوری» از ارگانیسم ها و سیستم های زنده استفاده می‌کند تا برای سلامت پزشکی، تولید محصولات کشاورزی جدید، استفاده صنعتی و محیط زیست بکار رود. «فناوری اطلاعات» فناوری‌ هم که در حوزه جمع‌آوری، ذخیره‌سازی، پردازش، حفاظت، انتقال و نمایش اطلاعات بکار گرفته می شود. «علوم شناختی» نیز مطالعه علمی ذهن است که شامل تفکر، ادراک، حافظه، استدلال، تصمیم گیری، آموزش، آگاهی و…. است.

وبینار علمی فناوری های همگرا NBIC، با حضور دکتر علی اعظم خسروی، دکتر مهدی فاتح راد و دکتر قاسم عابدینی، روز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ساعت ۱۷ الی ۱۹ به صورت آنلاین در بستر برگزاری Skyroom برگزار می‌شود.

علاقه‌منداند می توانند برای ثبت نام یا کسب اطلاعات بیشتر با شناسه anjoman_physics_shahed_admin@ در ارتباط باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha