• چهارشنبه / ۶ مرداد ۱۴۰۰ / ۲۱:۴۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400050604505

رئیس شورای شهر شیراز عنوان کرد:

تبلور انسان‌محوری از نگاه اسلامی و منظر اجتماعی در شیراز

تبلور انسان‌محوری از نگاه اسلامی و منظر اجتماعی در شیراز

ایسنا/فارس رئیس شورای شهر شیراز گفت: شاهد تبلور معنای انسان‌محوری از نگاه اسلامی و منظر اجتماعی در کلان‌شهر شیراز هستیم.

سید عبدالرزاق موسوی عصر چهارشنبه ششم مرداد در آیین افتتاح پروژه‌های منطقه ۵ شهرداری شیراز، اظهار کرد: شورا و شهرداری شیراز در دوره پنجم برای همه فعالیت‌های خود توجیه فرهنگی داشت و از همین رو باید از شهردار شیراز و دیگر دست‌اندرکاران این عرصه قدردانی کرد؛ زیرا فعالیت آن‌ها ارزشمند بوده است. 

او با اشاره به حدیث معصوم (ع) از صحت و امنیت باعنوان دو نعمت ناشناخته یاد کرد که انسان از ارزش آن‌ها غافل است.

موسوی افزود: منظور از صحت، سلامتی و تندرستی جسم و اندیشه و روان و منظور از امنیت نیز امنیت فکر، مال، زندگی خصوصی و اجتماعی است؛ آنچه امروز به‌شدت به ضرورت آن پی برده‌ایم و چنانچه همه تلاش کنیم به این دو دست یابیم، سایر نیازها نیز تامین خواهد شد. 

رییس شورای اسلامی شهر شیراز، بهره‌برداری از مجموعه‌ای فرهنگی و اجتماعی را در منطقه‌ای کم‌تربرخوردار از شهر مصداق همین کلام دانست و عنوان کرد: ارائه این خدمات نشان می‌دهد شورای پنجم و شهرداری به عنوان بازوی اجرایی آن به شعار و رویکرد خود وفادار بود و انسان‌محوری را هم در کلام و هم در مصداق نشان داد. 

موسوی با یادآوری از مرحوم مهندس اعتمادی، شهردار اسبق و فقید شیراز از پیگیری ایشان برای حل مسائل مربوط به شهر تا آخرین روزهای زندگی سخن گفت و این مسوولیت‌پذیری اخلاقی را ستود و بیان کرد: مردم شریف شیراز به‌ویژه اهالی منطقه ۵ شایسته بهترین خدمات‌اند و هرچه به آن‌ها خدمت کنیم کم است. 

به گزارش ایسنا، در این آیین بوستان مطالعه به مساحتی بالغ بر ۹هزار مترمربع که برای معلولین و جانبازان مناسب‌سازی شده است به بهره‌برداری رسید؛ این بوستان شامل سالن شطرنج، سالن مطالعه و کتابخانه، وسایل بازی کودکان، آمفی تئاتر روباز، ست بدنسازی و چهارهزار مترمربع فضای سبز است. 

همچنین، ورزشگاه زنده‌یاد مهران اعتمادی (شهردار اسبق شیراز) به مساحت ۱۴۰۰ مترمربع شامل ۱۲۰۰ مترمربع زمین ورزشی توپی و ۲۰۰ مترمربع سالن ورزش غیرتوپی و رختکن، اتاق داوران و سکوی تماشاگران با گنجایش ۵۰۰ نفر از دیگر طرح‌هایی است که در این مراسم افتتاح شد. 

این دو مجموعه در بولوار قائم به سمت شهرک مطهری - انتهای بولوار گفتار و در محدوده شهرداری منطقه پنج شیراز واقع شده است.

فرهنگسرای عرفان با زیربنای ۱۲۰۰ مترمربع شامل کلاس‌های آموزشی، کتابخانه، سالن مطالعه، اتاق مشاور و ورزش در بولوار عرفان غربی، بوستان غربی قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha