• دوشنبه / ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ / ۰۹:۳۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400051107254
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رتبه سوم علوم انسانی کنکور ۱۴۰۰:

موفقیت در گرو انگیزه و تلاش فردی است

موفقیت در گرو انگیزه و تلاش فردی است

ایسنا/اصفهان هم‌زمان با اعلام نتایج کنکور سراسری سوت آغاز رقابت برای داوطلبان کنکور ۱۴۰۱، در قالب مطالعه، مشاوره کلاس‌های آموزشی و ... برای ورود به دانشگاه، کسب علم و تحصیل در رشته مورد علاقه و نیاز روز جامعه در راستای سازندگی و شکوفایی ایران زمین نواخته شد.

در شرایطی که نیاز جامعه به کسب فن و مهارت بیش از پیش احساس می‌شود، نگرانی و دلهره در بین داوطلبان در راستای توفیق ورود به دانشگاه و بهره‌مندی از ابزار و امکانات کمک آموزشی نیز دغدغه خانواده‌هاست، اما رتبه سوم علوم انسانی کنکور ۱۴۰۰ از شهرستان شاهین‌شهر و میمه نگاهی متفاوت را برای مخاطبان ایسنا شرح می‌دهد.

محمدجواد مهدیان با پایان تحصیلات متوسطه اول وارد حوزه علمیه شد و چهار سال به تحصیلات حوزوی پرداخت، اما احساس تکلیف برای کمک به جامعه از طریق علم آکادمیک او را به تطبیق دروس و کسب دیپلم انسانی سوق می‌دهد.

او پس از کسب دیپلم انسانی برای موفقیت در کنکور سراسری راهی پر از مصائب و سختی در پیش‌رو داشته و در این باره به ایسنا می‌گوید: کنکور برای محک میزان دانش و اشراف بر دروس لازم و ضروری است، اما یکی از مصائب اصلی آن در رشته انسانی حفظیات بیش از حد بود زیرا، برخی منابع کنکور نظیر دروس منطق و فلسفه با وجود بار علمی متناسب قابلیت طرح سؤالات دو پهلو و مبهم بسیاری را دارد و در کنارش دروسی مانند؛ جغرافیا، علوم اجتماعی و تاریخ با ضریب کمتری در کنکور از بضاعت علمی و جذابیت بیشتری برخوردارند که همین امر سبب ایجاد فاصله طبقاتی در کنکور بوده و بیش از هر چیز نیاز به بروز رسانی منابع و دروس علمی در کنکور را یادآور می‌شود.

رتبه سوم کنکور انسانی ۱۴۰۰، موفقیتش را حاصل مطالعه زیاد و پاسخگویی بیش از ۸۰ هزار تست دانسته و ادامه می‌دهد: بر طبق تجربه‌ام موفقیت در کنکور بیش از امکاناتی نظیر؛ کلاس‌های آموزشی، آزمون‌های آزمایشی، مشاوره‌ها و ... در گرو انگیزه فردی و تلاش همه جانبه برای نیل به مقصود و موفقیت است.

مهدیان در پاسخ به اینکه چشم‌انداز آینده و ماحصل تلاش دیروزش را در کسب چه مدارج علمی می‌داند، می‌گوید: اخذ مدرک دانشگاهی به ذات برایش فاقد ارزش است، تحصیلات آکادمیک اگر در اختیار جامعه برای خدمت به مردم و حل مشکلات اجتماعی و جامعه به کارگرفته شود ارزشمند است.

او با بیان اینکه انگیزه و علاقه فردی‌اش تحصیل در رشته فلسفه و علوم نظری است ادامه می‌دهد: با توجه به شنیده‌ها چون امکان تحصیل در دو رشته را دارد حقوق دانشگاه تهران و تحصیل در علم اقتصاد از اولویت‌های او است، زیرا معتقد است در فضای علمی و نخبگانی این دو رشته می‌تواند راهگشا و چاره‌ساز جامعه باشد.

رتبه سوم علوم انسانی ۱۴۰۰، تصریح می‌کند: اقتصاد زیربنای جامعه است که رفتارها، کنش‌ها و ساختار یک جامعه بر مبنای آن شکل می‌گیرد و اگر اقتصاد یک جامعه معیوب باشد قطعا آن جامعه توفیق چندانی در توسعه و پیشرفت نخواهد داشت، از سوی دیگر اگر قانون‌گذاری در جامعه در راستای ریل‌گذاری اقتصادی مناسب، برقراری عدالت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی باشد می‌توان مردم را از اسارت دنیا و ظواهرش خارج و به آرامش رساند.

مهدیان خانواده را پشتوانه اصلی برای کسب موفقیت می‌داند و می‌گوید: پدرش شرایط رویایی و استثنایی را در خانه مهیا کرد، به نحوی که شرایط درس خواندن در سکوت مطلق خانه برای روزانه ۱۲ ساعت مطالعه داشته و مادرش که حامی و مشوق اصلی او بود نیز در شب کنکور با حمایت‌های معنوی و روحی آرامش بی‌نظیری را به او تزریق کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.