• دوشنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1400060805753
  • خبرنگار : 71628

نماینده کنست: دیدار بایدن و بنت درباره ایران خیلی خوب بود و پس لرزه‌ای نداشت

نماینده کنست: دیدار بایدن و بنت درباره ایران خیلی خوب بود و پس لرزه‌ای نداشت

یک نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی با توجه به دیدار اخیر رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی به بیان مطالبی درباره آنچه در این دیدار به ویژه درباره ایران گذشته است، آغاز روابط دولت های جدید واشنگتن و تل آویو و چگونگی غلبه بر اختلافاتشان بر سر موضوع ایران پرداخت.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری اسرائیل نشنال نیوز، زِوی هاوزِر، نماینده کنست[پارلمان رژیم صهیونیستی] که رئیس پیشین کمیته روابط خارجی و دفاعی کنست و دبیر کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی نیز بوده است، روز یکشنبه در گفت و گو با شبکه رادیویی این رژیم مباحثی را راجع به دیدار اخیر نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مطرح کرد. 


هاوزر گفت: به طور کلی و طبق گزارش های موجود، دیدار بین آن دو بسیار خوب بوده است. ۴۸ ساعت گذشته است و ما شاهد پس لرزه ای نبوده ایم که خودش نشانه خیلی خوبی است. مهم است اشاره شود که آنچه به طور محرمانه گفته می شود خیلی اهمیت دارد و به نظرم هر دو طرف این پیام را منتقل کردند که این آغاز یک دوستی فوق العاده است. این موضوع به عنوان دیدار اول خیلی اهمیت دارد، چون فرصت دیگری برای ایجاد برخورد اول و تاثیرگذاری اولیه وجود ندارد. 
این نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی افزود: اظهارات آمریکا درباره ایران و تسلیحات هسته ای آن بسیار مهم بود. اما صرفا بیان کردن آن اهمیتی ندارد، باید در قبال خصومت ایران در زمینه مسئله هسته ای یک تهدید باورپذیر جانب آمریکا وجود داشته باشد. از نظر من در یک فرصت دیپلماتیک، این موضوع یک شرط لازم است. 
او با توجه به رویکرد مشترکی که آمریکا و رژیم صهیونیستی می توانند در قبال مسئله ایران اتخاذ کنند، در ادامه مطرح کرد: یک توالی از احتمال آرامش و جدال وجود دارد، آمریکا مهم ترین دوست اسرائیل است، در بسیاری از عرصه ها، به ویژه در زمینه امنیتی. بنابراین، گاهی اختلافاتی هم میان دوستان پیش می آید اما ما که نباید سر هر اختلافی موضوع را به رسانه ها بکشانیم و ضربات متقابل رد و بدل کنیم. درک این که می توان گوشی تلفن را برداشت و سعی کرد که اختلافات کاهش یابند یک تفاهم بسیار مهم است، به ویژه در آغاز رابطه دو دولت جدید[آمریکا و اسرائیل]. 
هاوزر در آخر گفت: به نظرم در آمریکا و مطمئناً در اسرائیل شاهد روند فهم این هستیم که خاورمیانه ۲۰۲۱، خاورمیانه ۲۰۱۱ نیست. ممکن است اختلافاتی باقی مانده باشند اما فکر می کنم دو کشور راه حل و فصل دوستانه آن ها را پیدا می کنند. 
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha