• شنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400061309135
  • خبرنگار : 50308

عمر طولانی‌تر با گام‌های روزانه

عمر طولانی‌تر  با گام‌های روزانه

ایسنا/خراسان رضوی افرادی که روزانه حدود ۷۰۰۰ گام بر می‌دارند، در مقایسه با افرادی که هر روز گام‌های کمتری بر می‌دارند، پس از ۱۱ سال پیگیری، ۵۰ تا ۷۰ درصد کمتر در معرض مرگ ناشی از همه عوامل قرار دارند. این یافته‌ها در مورد مردان و زنان میانسال سیاه و سفید صدق می‌کند.

به گزارش مدیکال اکسپرس، این تحقیق که به سرپرستی آماندا بلوچ، استادیار گروه حرکت‌شناسی دانشگاه ماساچوست آمریکا انجام شد، نشان داد که گام‌های سریع‌تر لزوما بهتر نیستند و شدت گام‌ یا تعداد آن در دقیقه، بر خطر مرگ تاثیر نمی‌گذارد.

بلوچ گفت: دستگاه‌های گام‌شمار می‌توانند ابزارهای مفیدی برای نظارت و ارتقاء فعالیت برای عموم و ارتباط بیمار با پزشک باشند. گام‌ها در روز یک معیار ساده و آسان برای نظارت استاندارد هستند و دستیابی به گام‌های بیشتر در روز ممکن است یک راه خوب برای ارتقاء سلامت باشد.

وی افزود: ۷۰۰۰ قدم در روز ممکن است برای بسیاری از افرادی که در حال حاضر به این مقدار دست نیافته‌اند، یک هدف عالی باشد همچنین در تحقیق خود دریافتیم که دستیابی به تعداد بیشتری گام در روز با خطر کمتر فزاینده مرگ‌ومیر تا سطح حدود ۱۰ هزار قدم در روز همراه بود.

دو پزشک که هیچ ارتباطی با این تحقیق نداشتند، با این یافته‌ها موافق بودند. دکتر گای مینتز، مدیر سلامت قلب و عروق نورثول هلث در بیمارستان قلب و عروق سندرا اطلس باس در منهست، نیویورک می‌گوید: این یک تحقیق بسیار خوب با یک پیام بزرگ است. نیازی به رفتن به ورزشگاه و خرید تجهیزات نیست، فقط راه رفتن را شروع کنید.

شایان‌ذکر است، این تحقیق به‌گونه‌ای طراحی نشده است که بگوید چگونه یا حتی شاید گام‌های بیشتر احتمال مرگ را کاهش می‌دهند.

مینتز گفت: ورزش می‌تواند با بهبود فشار خون، کاهش کلسترول، بهبود هایپرگلیسمی (قند خون) در دیابت و کمک به کاهش وزن، خطرات قلبی عروقی را کاهش دهد.

دکتر مایکل ماسومی از طرفداران بزرگ شمارش گام و استادیار بالینی پزشکی در بخش قلب و عروق در دانشگاه فلوریدا در گینزویل است. وی  گفت: هیچ عدد جادویی برای همه وجود ندارد. به جای تمرکز بر ۱۰ هزار گام در روز، همان‌طور که بسیاری از گروه‌ها خواستار آن هستند، بر انجام کارهای بیشتر از روز قبل تمرکز کنید. اگر کمتر از ۵۰۰۰ گام در روز بر می‌دارید، سعی کنید در چند هفته آینده آن را به ۶۰۰۰ گام افزایش دهید.

ماسومی اظهار کرد: این می‌تواند به معنی افزودن ۲۰ دقیقه پیاده‌روی به برنامه روزانه شما باشد.

وی  افزود: شما برای کمک به شمارش مراحل نیازی به هیچ چیز تجملی یا گران‌قیمت ندارید. بسیاری از برنامه‌های رایگان برای تلفن‌های هوشمند وجود دارد که بسیار خوب کار می‌کنند.

نیکول اسپارتانو، استادیار تحقیق پزشکی در غدد درون‌ریز، دیابت، تغذیه و کنترل وزن در دانشکده پزشکی دانشگاه بوستون، اشاره کرد که گام‌شمار مورد استفاده در تحقیق جدید به‌صورت تجاری در دسترس نیست.

وی ابراز کرد: میزانی که گام‌ها بر روی مانیتورهای فعالیت اندازه‌گیری شده در مقایسه با گام‌های اندازه‌گیری شده توسط دستگاه‌های رایج مصرف‌کننده، ازجمله ساعت‌های هوشمند، گام‌شمار و برنامه‌های کاربردی گوشی‌های هوشمند مشخص نیست.

تحقیق جدید خطر مرگ را مورد بررسی قرار داد اما نتایج دیگر مانند کیفیت زندگی و سلامت روانی اهمیت دارد.

اسپارتانو گفت: امیدوارم محققان و سرمایه‌گذاران تحقیقاتی را تشویق کنم تا بر این موضوعات مطالعه نشده تمرکز کنند که شواهدی را برای حمایت از دستورالعمل گام ملی ارائه می‌دهد.

نتایج این تحقیق در شماره ماه سپتامبر مجله JAMA Network Open منتشر شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.