• پنجشنبه / ۱ مهر ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400070100161
  • خبرنگار : 50165

با به صدا در آمدن زنگ شکوفه‌ها؛

بیش از ۲۱ هزار کلاس اولی در زنجان به مدرسه رفتند

بیش از ۲۱ هزار کلاس اولی در زنجان به مدرسه رفتند

ایسنا/زنجان صبح امروز با نواخته شدن زنگ شکوفه‌ها بیش از ۲۱ هزار دانش‌آموز کلاس اولی استان زنجان به صورت حضوری و مجازی به کلاس درس رفتند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان صبح امروز (اول مهرماه) در آیین نواختن زنگ شکوفه‌ها که در مدرسه شاهد ریحانه ناحیه یک زنجان برگزار شد، با اشاره به ثبت‌نام صد درصدی کلاس‌اولی‌ها برای سال تحصیل جاری، اظهار کرد: امسال قریب به ۲۲ هزار دانش‌آموز کلاس‌اولی در استان زنجان به مدرسه می‌روند و این تعداد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

حسن مظفری با اشاره به کسب سه رتبه تک‌رقمی در کنکور امسال توسط دانش‌آموزان زنجانی، افزود: کسب این رتبه‌ها نشان می‌دهد که آموزش‌وپرورش به رسالت خود در بحث آموزش عمل کرده و معلمان از درس و آموزش دانش‌آموزان غافل نشدند.

این مسئول، تربیت را مقوله‌ای مهم‌تر از آموزش دانست و ادامه داد: در آموزش مجازی با توجه به اینکه معلم فقط بر بحث آموزش مباحث درسی تمرکز دارد، آموزش مسائل تربیتی جامانده و تربیت که یکی از چهار رکن اصلی آموزش است، مغفول واقع شده و دانش‌آموزان حداقل مهارت‌های اجتماعی، تعاملات، ارتباط‌گیری و ... را نمی‌آموزند.

وی از بازگشایی حضوری مدارس روستایی از مهرماه خبر داد و تصریح کرد: با بهبود شرایط مدارس شهری نیز با توجه به جمعیت بالاتری که دارد، از آبان‌ماه و به صورت گروهی آغاز به کار می‌کند و از خانواده‌ها که به آموزش‌وپرورش اعتماد کرده و اجازه حضور دانش‌آموزان خود را در مدارس می‌دهند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان با تاکید بر اینکه آموزش‌وپرورش به صورت حضوری اتفاق می‌افتد، یادآور شد: امسال هیچ کلاسی بدون معلم نخواهد بود و با وجود بازنشسته شدن ۱۰۰۰ معلم در استان، تعداد بیشتری معلم جذب شدند و مشکلی در تامین معلم برای سال تحصیلی جاری نخواهیم داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha