• پنجشنبه / ۱ مهر ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۸
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400070100141
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

آغاز واکسیناسیون ۱۰ هزار دانش آموز پایه دوازدهم در خراسان جنوبی

آغاز واکسیناسیون ۱۰ هزار دانش آموز پایه دوازدهم در خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از تکمیل واکسیناسیون فرهنگیان استان و آغاز واکسیناسیون بیش از ۱۰ هزار دانش آموز پایه دوازدهم خبر داد.

محمدعلی واقعی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: هیچ محدودیتی برای آموزش و پرورش در نوع و تعداد واکسن وجود نداشته و معلمان استان به انتخاب خود هر نوع واکسنی که مجوز وزارت بهداشت را داراست و قابلیت تزریق داشته باشد، استفاده کرده‌اند.

وی بیان کرد: مهم ترین دغدغه خادمین تعلیم و تربیت ترویج و گسترش فرهنگ نماز در بین آینده سازان انقلاب اسلامی است از این رو همزمان با فصل بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی زنگ نماز به صدا درمی‌آید.

واقعی با بیان اینکه روستاها و مدارسی که کلاس‌های زیر ۱۵ نفر دانش آموز دارند از اول مهر به مدرسه می‌روند، افزود: زمان رفتن دانش آموز کلاس‌های زیر ۳۰ نفر را نیمه مهر ماه و از ابتدای آبان ماه دانش آموزان مدارس زیر ۳۰۰ نفر در کلاس‌های حضوری شرکت خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: کلاس‌های حضوری مدارس با بیش از ۳۰۰ نفر دانش آموز نیمه دوم آبان ماه بوده و در تمام شرایط اصل رعایت موارد و پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و صیانت از سلامت دانش‌آموزان، معلمان و خانوداه ایشان مورد تأکید قرار دارد.

واقعی با بیان اینکه همکاری دستگاه‌های اجرایی در حمایت مالی و معنوی از طرح‌های تحقیقی، پژوهشی و فناوری دانش آموزی، ضامن ارتقاء فرایند تعلیم و تربیت است، ادامه داد: تسریع تخصیص اعتبارات یک میلیارد و ۲۰۰ هزار تومانی تجهیز پژوهش سراهای دانش آموزی از اولویت‌های استان است.

وی بیان کرد: شاید بتوان آموزش را مجازی کرد اما نمی‌توان پرورش را به صورت مجازی دنبال کرد بنابراین تکیه ما برای سال تحصیلی جدید بر بازگشایی مدارس و تشکیل کلاس‌ها به صورت حضوری است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: بیش از 20 هزار دانش آموز کلا اولی امروز با حضور در جشن شکوفه ها آغاز بهار تعلیم و تربیت و ورود به بوستان مدرسه را توأمان جشن گرفتند.

واقعی اظهار کرد: مدارس دوره اول ابتدایی استان با توجه به شرایطی که دارند، تمام یا تعدادی از دانش‌آموزان را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای مدرسه به‌شکل حضوری خواهند داشت.

وی با بیان اینکه حضور کلاس‌اولی‌ها در مدرسه باعث آشنایی آنها با معلم می‌شود تا اگر در فضای مجازی آموزش‌ها را پیگیری کردند، شناختی از معلم داشته باشند، بیان کرد: در برخی مدارس روستایی و عشایری استان که جمعیت پایین داشته و امکان رعایت پروتکل‌های بهداشتی وجود دارد، از روز شنبه، سوم مهرماه، آموزش‌ها به‌شکل حضوری ارائه خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، کلاس‌اولی‌ها،حداقل هفته‌ای یک بار، در ساعاتی که مدرسه مشخص می‌کند در شهرستان ها و مناطق مختلف استان،در مدرسه حضور خواهند داشت و روند شروع به کار آموزش حضوری، تدریجی خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha