• شنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400071710948
  • منبع : نمایندگی سمنان

فرماندهی انتظامی استان اعلام کرد:

نبود اراذل و اوباش در سایه اقتدار پلیس/کشفیات بیش از ۱۴ تنی موادمخدر در سمنان

نبود اراذل و اوباش در سایه اقتدار پلیس/کشفیات بیش از ۱۴ تنی موادمخدر در سمنان

ایسنا/سمنان فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: حضور مقتدرانه نیروی انتظامی در استان سبب شده که حتی یک اراذل و اوباش در سطح این استان وجود نداشته باشد.

سردار حسنی، همزمان با هفته ناجا ضمن تبریک توأمان حلول ربیع الاول و هفته نیروی انتظامی بر ضرورت بیش از پیش به هوشمندسازی پلیس تاکید و اظهار کرد: باید برای تحقق پلیس هوشمند، تلاش کنیم، افراد هوشمند را در نیروی انتظامی به کار گیریم و همچنین از تجهیزات مناسب برای هوشمند سازی پلیس بهره بگیریم.

حسنی از تلاش برای تقویت پلیس خبر داد و گفت: در همین راستا برای هوشمند سازی پلیس، در شهرهای سمنان، شاهرود و دامغان شهرداری ها اقداماتی را انجام دادند که نیاز است ، تقویت شود.

وی با بیان اینکه هفته ناجا سال جاری با شعار  "پلیس هوشمند، امنیت پایدار" نامگذاری شده است افزود: ناجا می‌کوشد که حافظ ارزش‌های نظام که خون‌بهای شهدای عزیز است، باشیم.

‌ وی از کاهش دو درصدی جرائم سایبری در استان خبر داد و اظهار کرد: در بحث پلیس فتا، جدا از کاهش دو درصدی جرائم سایبری ، ۸۸ درصد از جرائم این بخش نیز کشف شده است.

‌وی ضمن هشدار به قانون‌شکنان گفت: در استان حتی یک نفر از اراذل و اوباشی که بخواهند برای مردم ایجاد مزاحمت کنند نداریم و ما دستی که برای مردم بالا برود و قصد ایجاد ناامنی داشته باشد را قطع خواهیم کرد.

وی از تشکیل یگان تکاور در پلیس استان به عنوان یک گام مهم نام برد و تصریح کرد: تشکیل یگان تکاور، ظرفیت خوبی را در استان ایجاد نمود و آمادگی برای ماموریت های مختلف در راستای مقابله با قاچاق کالا و ارز و مواد مخدر، ارتقاء امنیت اجتماعی و سایر موارد برای این یگان وجود دارد.

سردار حسنی با بیان اینکه بیش از ۹ هزار سرقت در یکسال گذشته در استان صورت گرفته است خاطرنشان کرد: دستگیری سارقین در این استان در یک سال گذشته، ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه قبل، افزایش داشته است.

فرماندهی انتظامی استان ادامه داد: همچنین در یک‌سال گذشته ۷ درصد تصادفات، ۳ درصد مجروحین و ۲۳ درصد فوتی های ناشی از تصادفات کاهش داشته است.

وی با اشاره به افزایش کشفیات موادمخدر در استان افزود: کشفیات مواد مخدر در یک‌سال گذشته بیش از ۱۴ تُن و ۷۰۰ کیلوگرم، بوده که نسبت به مدت مشابه قبل، ۲۴ درصد افزایش یافته است.

سردار حسنی تصریح کرد: ۵۶ باند مواد مخدر طی یک سال گذشته در استان سمنان شناسایی، دستگیر و یا منهدم شد.

این فرمانده انتظامی اضافه کرد: در یک سال اخیر یک‌هزار و ۷۱۷ طرح مقابله با مواد مخدر در محله های استان اجرایی شده است.

فرماندهی انتظامی استان گفت: در یکسال گذشته بیش از  ۲۵ هزار و ۷۰۰ تماس با ۱۹۷ برقرار شده است همچنین. در یک‌سال گذشته، ۵۱۲ هزار تماس با مرکز ۱۱۰ گرفته شده که ۴۷ درصد عملیاتی و ۴۲ درصد راهنمایی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha