• شنبه / ۱۵ آبان ۱۴۰۰ / ۱۹:۱۴
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1400081511542
  • خبرنگار : 50187

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعلام کرد

وصول ۲۴۰۰ میلیارد تومان مازاد درآمد کرمان/ تلاش برای برگشت اعتبار به استان

وصول ۲۴۰۰ میلیارد تومان مازاد درآمد کرمان/ تلاش برای برگشت اعتبار به استان

ایسنا/کرمان رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: ۹۹۵۲ میلیارد تومان مصوب درآمدهای مالیاتی و غیرمالیاتی استان کرمان در سال جاری و مصوب هفت ماهه ۵۸۰۵.۳ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۸۲۰۸ میلیارد تومان وصولی داریم و بیش از ۲۴۰۰ میلیارد تومان مازاد درآمد است.

"جعفر رودری" شامگاه ۱۵ آبان ماه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان درباره آخرین وضعیت تخصیص بودجه سال جاری اظهار کرد: در اعتبارات هزینه ای آخرین عدد ابلاغی به استان برای ۳۲ دستگاه مشمول نظام بودجه ای، ۹۸۱.۴ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۵۴۹ میلیارد تومان آن تخصیص داده شده و پرداخت های خزانه متناسب با اعتبار مصوب دستگاه ها به روز است.

وی افزود: ۳۵۳۲ میلیارد تومان ابلاغی تملک دارای سرمایه ای بوده که ۱۴۷۲.۶ میلیارد تومان معادل ۴۱.۷ درصد آن تخصیص داده شده و با توجه به وضعیت بوجه ای کشور قابل قبول است.

رودری تصریح کرد: تمامی اعتبارات بودجه ای توزیع شده و همه موافقتنامه ها بیش از ۹۳ درصد مبادله شده و تنها در یک دستگاه مشکل داریم که باید با نهاد ملی هماهنگ شود؛ اگر در موعد قانونی موافقتنامه مبادله نشود به ضرر خود دستگاه است و پیشنهاد داریم طی ۱۲ روز آینده در صورتی که مبادله نشود طبق قانون به صورت یک طرفه ما مواقتنامه را مبادله کنیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با تاکید بر اینکه در بحث جذب اسناد خزانه نیاز به تحرک بیشتری در حوزه دستگاه های اجرایی استان داریم، گفت: اعتبارت نقدی خزانه در همه استان ها تخصیص یافته اما نقدینگی به استان ها واصل نشده که اصلی ترین مطالبه مدیران استانی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: ۹۹۵۲ میلیارد تومان مصوب درآمدهای مالیاتی و غیرمالیاتی استان کرمان در سال جاری و مصوب هفت ماهه ۵۸۰۵.۳ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۸۲۰۸ میلیارد تومان وصولی داریم و بیش از ۲۴۰۰ میلیارد تومان مازاد درآمد است.

رودری تصریح کرد: مهم ترین مسئله پیگیری برگشت مازاد درآمد به استان است که مکاتبات استاندار و ما با رییس سازمان برنامه و بودجه انجام شده و آقای میرکاظمی معتقد است مازاد درآمد به استان برگردد.

وی ادامه داد: اشکال قانونی در این زمینه وجود دارد که ساز و کار برگشت خیلی روشن نیست و در بند قانونی، عدد وجود ندارد و لازم است نشستی را در مرکز با حضور نمایندگان مجلس داشته باشیم تا این مسئله اتفاق بیفتد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه طرح منظومه های روستایی شهرستان کوهبنان به تصویب رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha