• پنجشنبه / ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400111410751
  • منبع : نمایندگی سمنان

استاندار سمنان در گرمسار عنوان کرد:

سه اصل اساسی پایداری نظام در چهار دهه اخیر/ تامین زمین جهش مسکن در 18 شهر استان

سه اصل اساسی پایداری نظام در چهار دهه اخیر/ تامین زمین جهش مسکن در 18 شهر استان

ایسنا/سمنان استاندار سمنان معتقد است: اتکا به قدرت‌الهی، ولایت پذیری و ولایت‌مداری و حضور هوشمندانه مردم، سه اصل اساسی و اصلی پایداری و ماندگاری انقلاب و نظام جمهوری اسلامی در این بیش از چهار دهه بوده است.

سیدمحمدرضا هاشمی در آیین افتتاح همزمان پروژه‌های دهه فجر در گرمسار اظهار کرد: جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا یکی از امن‌ترین کشورهای منطقه است.

وی با بیان اینکه مسئولیت ما در نظام ‌جمهوری اسلامی، حفظ و حراست از ارزش‌های انقلاب و خون شهدا و مردم داری است افزود: امام عظیم الشان پس از ۱۴ سال  و در بهمن سال ۱۳۵۷ به کشور بازگشتند و مردم فهیم و با بصیرت جمهوری اسلامی ایران به بهترین نحو ممکن از نایب امام زمان(عج) استقبال کردند.

استاندار سمنان تصریح کرد: انقلاب در قبل از پیروزی و همچنین طی این ۴۳ سال ، با توطئه‌ها، دسیسه‌ها، نیرنگ‌ها و فتنه‌هایی همچون تجزیه خواهی، کودتا، جنگ تحمیلی و تهاجم فرهنگی روبرو بود که با وجود با برکت امام عظیم الشان و رهبری معظم، این دسیسه‌ها خنثی و مسیر انقلاب به سرعت در حال طی شدن است.

وی گفت: با وجود اینکه ما در حوزه های علمی، پزشکی، هوافضا، نظامی و بسیاری موارد دیگر در آسیا و دنیا سرآمد هستیم، اما ترس و هراس دشمن از وحدت، همدلی و انسجام ماست.

هاشمی به نقش شهدا در دستاوردهای انقلاب پرداخت و تصریح کرد: اگر امروز آمریکا مکلف به این شده تا با تمام دنیا در آنسوی میز پای مذاکرات بنشیند، اگر عزت، اقتدار، امنیت و موفقیت داریم، به برکت خون شهداست.

استاندار سمنان به لزوم همدلی و وحدت در جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال ناامید کردن مردم و همچنین فاصله انداختن بین مردم و مسئولان است تا بتواند دسیسه‌ها و نیرنگ‌های خود را به نتیجه برساند.

وی ادامه داد: وظیفه ما این است که در مسیر ولایت گام برداشته و با کار جهادی، تاسی از مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی، فساد ستیزی، کارآمدی و امید بخشی، در راستای افزایش اعتماد مردم بکوشیم.

هاشمی اضافه کرد: مردم، محور برنامه های گرامیداشت ایام الله دهه فجر هستند، مراسم و برنامه های گرامیداشت ایام الله دهه فجر با محوریت مردم و رعایت پروتکل های بهداشتی در سراسر استان برگزار می شود.

وی افزود: حضور میدانی، شبانه روزی، جهادی، مقید به ساعات اداری نبودن و خدمتگزاری ۲۴ ساعته، در شرایط امروز کشور که در جنگ اقتصادی قرار داریم، امری ضروری و اساسی است.

هاشمی معتقد است: اتکا به قدرت الهی، ولایت پذیری و ولایت مداری و حضور هوشمندانه مردم، ۳ اصل اساسی و اصلی پایداری و ماندگاری انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه مردم ما صاحبان اصلی انقلاب بوده و همواره در تمامی عرصه‌ها پای کار نظام و حامی انقلاب بوده‌اند اظهار کرد: مردم فتنه‌ها را در نطفه خفه کردند، فلذا کار کردن برای این مردم عزیز ایران اسلامی، بالاترین افتخار است.

وی با اشاره به تلاش‌های دولت برای مهار کرونا گفت: یکی از اقدامات بسیار شایسته ای که در دولت سیزدهم پیگیری و محقق شد، بحث واکسیناسیون و افزایش ضریب نفوذ واکسن بود.

هاشمی تصریح کرد: استان سمنان دومین‌ استان در کشور در بحث آغاز عملیات اجرایی قانون جهش تولید مسکن است و  ۴۸۰ هکتار زمین در ۱۸ شهر برای این ‌مهم تامین شده است.

وی گفت: ساخت یک هزار و ۲۰۰ واحد روستایی در حوزه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سهمیه ما در استان است که تاکنون برای ۷۳ درصد این میزان قرارداد منعقد شده است که امری بسیار ارزشمند است.

این مقام ارشد اجرایی خاطرنشان کرد: تاکنون با اقدامات صورت گرفته، ۲۸ واحد صنعتی راکد با بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال، به چرخه تولید بازگشته و احیاء شدند که این مهم تا پایان سال نیز ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: این طرح ابتکاری در قالب کمیته احیاء واحدهای راکد، توسط وزارت کشور برای اجرایی شدن به تمامی استانداری‌های سراسر کشور ابلاغ شد.

هاشمی اظهار کرد: بر اساس اعلام وزارت صمت، استان سمنان با پرداخت ۱۴.۶ درصد اعتبارات تسهیلات رونق تولید کشور، رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داده که این موفقیت حاصل تلاش تمامی دست اندرکاران این حوزه است.

وی با اشاره به افتتاح ده‌ها پروژه شاخص در این استان گفت: در دهه فجر سال ۱۴۰۰، بالغ بر ۸۵۱ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار ۳ هزار ۲۰۰ میلیارد تومان در استان به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: از این میزان ۳۹۳ پروژه با اعتبار ۶۶۶ میلیارد تومان عمرانی و ۴۵۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اقتصادی است.

استاندار سمنان عنوان کرد: در قالب بهره برداری از این پروژه‌ها، بیش از ۳۰ هزار اشتغال در استان تثبیت و ۷۵۰ فرصت شغلی جدید نیز فراهم می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین در ایام الله دهه فجر سال ۱۴۰۰، عملیات اجرایی احداث ۸۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۱۲ میلیارد تومان در سطح استان آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha