• دوشنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400120201578
  • منبع : نمایندگی سمنان

بازگشایی پیاده‌راه امام موقتی‌ست

افزایش تصادفات سمنان با وجود محدویت‌های کرونایی/سهم 30درصدی دامغان از حوادث جاده‌ای

افزایش تصادفات سمنان با وجود محدویت‌های کرونایی/سهم 30درصدی دامغان از حوادث جاده‌ای

ایسنا/سمنان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان از افزایش تصادفات در این استان با وجود شیوع کرونا و کاستن از بار ترافیکی جاده‌ها در سال جاری خبر داد و گفت: نزدیک به یک سوم حوادث منجر به فوت استان در دامغان رخ می‌دهد.

مهدی حمیدی، در جلسه کمیسیون‌ مدیریت اجرایی ایمنی راه های استان،اظهار کرد: امروز باید به منظور کاهش تصافات در راه‌های استان، به بحث ارتقاء فرهنگ رانندگی ایمن در سطح جامعه توجه ویژه داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس تحلیل پلیس راه، نزدیک به ۷۰ درصد علت تصادفات فوتی به دلیل عدم تمرکز راننده بوده است.

وی افزود: اکثر جاده‌های استان نقش تاثیرگذاری به عنوان ‌مقصر در بحث تصادفات در راه های استان نداشته و ایمن هستند.

حمیدی با اشاره به سهم قریب 30درصدی شهرستان دامغان از حوادث جاده ای امسال این استان ادامه داد: ۲۹ درصد تصادفات استان در شهرستان دامغان به وقوع می‌پیوندد که نیاز است تمهیدات و تدابیر ویژه در این خصوص اندیشیده شود.

وی تاکید کرد: ضرورت و اولویت ما در استان، اتمام عملیات اجرایی احداث ۳۰ کیلومتر اول جاده معلمان به جندق است و در اولویت قرار دارد.

حمیدی اضافه کرد: پارک زائر سمنان یکی از ظرفیت‌ها استراحتگاهی برای مسافران بوده و با استراحت و رفع خستگی مسافران، در نهایت می‌تواند در کاهش میزان تصادفات تاثیرگذار باشد که ضرورت دارد موارد مرتبط با ورودی این پارک بررسی و برطرف شود.

معاون عمرانی استاندار سمنان گفت: در کل استان، ۱۴ درصد افزایش تصادفات را داشتیم‌ که با توجه به استمرار شیوع کرونا در سطح جامعه و شرایط ویژه در حوزه انجام سفرها، افزایش قابل توجهی است و ضرورت دارد در این خصوص توجه ویژه تر صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان همچنین در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان گفت: اصلاح و ایمن سازی نقاط حادثه خیز در سطح شهرها بر عهده شهرداری ها بوده و لازم است تا در راستای حفظ جان مردم، در این خصوص اقدام‌کنند.

وی با بیان اینکه طرح بازگشایی مجدد خیابان امام(ره) در راستای توجه به‌ معیشت مردم، به صورت موقت و دارای الزاماتی بوده است، گفت: ارائه گزارش تحلیلی از اجرای طرح بازگشایی مجدد خیابان امام(ره)، توسط پلیس راهور و شهرداری در دستور کار قرار گیرد و نسبت به بررسی و واکاووی ابعاد و میزان اجرای تعهدات و الزامات از سوی متولیان اقدام شود.
وی ادامه داد: نیاز است تا بررسی این موارد و اجرای ملزومات توسط متولیان امر و کسبه و اصناف خیابان در دستور کار قرار گیرد، در این ‌خصوص حفظ جان و سلامت مردم برای ما دارای اهمیت بوده و در اولویت نسبت به سایر موارد قرار دارد.
حمیدی اذعان داشت: در جلسه گذشته مقرر شد در خصوص پارک‌ خودرو های سنگین در شهرستان های سمنان، شاهرود، گرمسار و دامغان، محل های برای ایجاد پارکینگ در ورودی شهرها توسط شهرداری ها تعبیه شود.
وی تصریح کرد: بررسی نحوه برخورد با مجروحان تصادفی در سطح شهرها در بیمارستان ها و مراکز درمانی و کیفیت ارائه خدمات به این افراد، امری ضروری است که باید توسط دانشگاه های علوم‌ پزشکی، ضمن تبیین و تشریح عملکرد، ارتقاء سطح آن در دستور کار قرار گیرد.
معاون عمرانی استاندار سمنان گفت: ضرورت دارد تا بیمارستان های استان در بخش اورژانس، به صورت ویژه و آنلاین افرادی را برای خدمت رسانی فوری به افراد تصادفی و بد حال در نظر بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha