• چهارشنبه / ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۲:۲۹
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400122520230
  • خبرنگار : 50250

توزیع بالغ بر ۵۹ میلیارد تومان اعتبار میان دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری

توزیع بالغ بر ۵۹ میلیارد تومان اعتبار میان دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته ۵۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل مازاد درآمدهای  هزینه‌ای به استان تخصیص پیدا کرد که متناسب با شرایط اعتبارات بین دستگاه‌های اجرایی توزیع شد.

علی شهریارپور ۲۵ اسفندماه در جلسه شورای برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه شرایط خوبی از نظر تخصیص اعتبارات در استان داریم، اظهار کرد: در مجموع نزدیک به ۷۰ درصد اعتبارات استان تاکنون اختصاص یافته است، برخی تخصیص‌ها در حوزه اعتبارات نفت و توازن تا دوماه گذشته صفر بود که خوشبختانه شاهد تخصیص اعتبار در این حوزه بودیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ربزی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه اعتبارات استانی بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است، گفت: نیاز استان به اعتبارات هزینه‌ای و جاری دستگاه‌های اجرایی حدود ۹۰ میلیارد تومان برآورد شد، در نهایت با پیگیری‌های صورت گرفته ۵۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل مازاد درآمدهای  هزینه‌ای در این بخش تخصیص پیدا کرد که متناسب با شرایط اعتبارات بین دستگاه‌های اجرایی توزیع شد، این اعتبار باتوجه به عملکرد ۱۷۰ درصدی استان در جذب اعتبارات اختصاص یافته است.

وی افزود: فرصت هزینه‌کرد اعتبارات هزینه‌ای و جاری دستگاه‌های اجرایی تا پایان فروردین سال آینده و اعتبارات تملک دارایی‌هایی سرمایه‌ای تا پایان تیرماه سال ۱۴۰۱ است.

شهریارپور تاکید کرد: نگرانی‌هایی بابت کسری بودجه در چهارمحال و بختیاری وجود داشت که طبق وعده سازمان برنامه و بودجه اعتباری در آینده‌ای نزدیک اختصاص پیدا خواهد کرد، همچنین تخصیص اعتبارات پروژه‌های جهش تولید استان نهایی شد و تخصیص به ۱۰۰ درصد رسید، همچنین در مجموع ۶۰ میلیارد تومان اعتبار مازاد به طرح‌های جهش تولید استان اختصاص یافت.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ۳۲ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در آینده‌ای نزدیک به پروژه‌های چهارمحال و بختیاری اختصاص پیدا خواهد کرد، پس از ابلاغ پروژه‌های اولویت‌دار انتخاب و اعتبار توزیع می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان از اعتبارات بند ز، تبصره ۸ قانون برنامه بودجه برای نواحی آسیب‌پذیر چهارمحال و بختیاری برای احداث مدرسه، مسجد و کلانتری اختصاص پیدا کرد.

شهریارپور از تائید نهایی چهار طرح برای پرداخت اعتبار از محل اعتبارات مجوز ماده ۲۳ خبر داد و گفت: دو طرح نیز برای تخصص اعتبار از این محل در حال بررسی است، مجوز ماده ۲۳ محور باباحیدر به چلگرد، محور حاشیه زاینده‌رود به قراقوش، فاضلاب چند شهر مانند سودجان و سفیددشت اخذ شد، دستگاه‌های اجرایی از این شرایط استفاده کنند.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی پس از دریافت اعتبارات هزینه‌ای و جاری بدهی خود را به دستگاه‌های خدمات‌رسان مانند آب، برق و گاز پرداخت کنند، زیرا این دستگاه‌ها برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خود نیازمند درآمدزایی از این محل هستند.

وی در پایان با اشاره به برگزاری کنگره ۱۰ هزار شهید جامعه عشایری به میزبانی چهارمحال و بختیاری، بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خود را برای بحث اسکان، تردد و ... مهمانان در این کنگره اختصاص دهند، همچنین می‌توانند از بودجه‌های فرهنگی خود در این حوزه هزینه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha