• سه‌شنبه / ۳ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۳۸
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1401030302502
  • خبرنگار : 71381

بسته اخبار سیاسی سوم خرداد

یک حادثه نظامی دیگر/تاکید بر برخورد با متخلفان/پیگیری عوامل ترور

یک حادثه نظامی دیگر/تاکید بر برخورد با متخلفان/پیگیری عوامل ترور

سقوط یک فروند هواپیمای اف ۷/ متروپل آبادان/ ترور شهید صیاد خدایی و... از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، شهادت خلبان و کمک خلبان در پی سقوط یک فروند هواپیمای اف ۷ در نایین اصفهان در صدر اخبار پربازدید امروز قرار گرفت.

صبح امروز یک فروند هواپیمای  اف ۷ در منطقه عمومی نایین اصفهان و در حین تمرینات تیراندازی آموزشی هوایی، به علت نقص فنی دچار سانحه شد و سقوط کرد و در این سانحه سرگرد خلبان قاسم زمانی و دانشجوی خلبانی محمد جواد بای به شهادت رسیدند.

علت سانحه توسط گروه تخصصی هوایی در دست بررسی است.

پاسخ سخنگوی وزارت امور خارجه درباره اقدامات وزارت خارجه برای حل بحران ریزگردها نیز مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

سعید خطیب زاده درباره اقدامات وزارت امور خارجه درخصوص دستور رئیس جمهوری مبنی بر حل بحران ریزگردها از طریق دیپلماسی و مجامع بین‌المللی و نیز تعامل با کشورهای همسایه، اظهار داشت: در کمتر از دو ماه گذشته با وقوع و تشدید بحران ریزگردها در کشور، وزارت امور خارجه همکاری با کشورهای همسایه را به منظور بسط مشارکت منطقه ای و نهایتا پیاده کردن ترتیبات منطقه ای برای مقابله با گرد و غبار در دستورکار خود قرار داده است.

دیگراخبار مرتبط با تشدید ریزگردها را می توانید درلینک های زیر بخوانید.

گزارش فراکسیون محیط زیست درباره پدیده گرد و غبار به مجلس ارائه می‌شود

آیا تقویت دیپلماسی به تنهایی ریزگردها را کنترل می‌کند؟

باید از مسیر دیپلماسی مقابله با پدیده ریزگردها دنبال شود

***

اولین نشست خبری مسعود ستایشی در سمت سخنگویی قوه قضاییه نیز برگزار شد.

مسعود ستایشی در بخشی از این نشست در پاسخ به سوالی درباره زمان اجرای حکم اعدام احمدرضا جلالی یا احتمال مبادله وی با حمید نوری مطرح گفت: فرایند رسیدگی به اتهامات احمدرضا جلالی  به پایان رسیده و حکم شرعی در خصوص ایشان صادر شده و پرونده در مرحله اجرای رای است و  مساله مبادله  نیست؛ لذا بحث اجرا را داریم و در اختیار دادستان مربوطه است.

وی ضمن با ابراز همدردی با مردم آبادان قول داد: با هر کسی که در این فرایند مرتکب جرم شده است با قاطعیت برخورد می‌شود تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور با صدور پیامی خطاب به دادستان اهواز ضمن عرض تسلیت به خانواده جانباختگان حادثه ریزش ساختمان در آبادان، بر نظارت ویژه بر پرونده و برخورد قاطع با متخلقان تاکید کرد.

آراشاوردیان نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال ایران عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بررسی سانحه ریزش ساختمان متروپل در آبادان در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد و در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت:حوادث ناگواری مثل ‎متروپل آبادان محصول اجرای سلیقه‌ای مقررات ساختمانی است. تا زمانی که پرداخت جریمه تخلفات، صرفه اقتصادی داشته باشد شاهد چنین اتفاقاتی هستیم. در جلسه امروز کمیسیون عمران به این موضوع رسیدگی خواهد شد.

در پی دستور رئیس سازمان بازرسی کل کشور به بازرس ویژه استان خوزستان مبنی بر نظارت بر نحوه امدادرسانی، آواربرداری و رسیدگی به وضعیت مصدومان حادثه ریزش ساختمان 10 طبقه متروپل آبادان و بررسی ابعاد مختلف موضوع و معرفی متخلفین احتمالی به مراجع قضایی و اداری، تیم ویژه ای از بازرسی این استان مامور بررسی موضوع شدند.

اخبار دیگر در این باره را می توانید در لنیک های زیر دنبال کنید.

فاجعه آبادان، دردی دیگر بر دردهای بی تدبیری است

امروز داغی وسیع‌تر از پلاسکو بر تن ایران نشسته است

باید با مسببان حادثه ریزش ساختمان متروپل با قاطعیت برخورد شود

خوزستان، آبادان و خرمشهر درگیر عبدالخاطی‌هاست

مطالبه نماینده آبادان از دادستانی کل کشور برای برخورد با عاملان حادثه متروپل

درخواست نماینده آبادان از ورود وزیر کشور به حادثه متروپل آبادان

هیاتی از کمیسیون عمران برای بررسی ابعاد حادثه متروپل به آبادان سفر می‌کند

تسلیت نیکزاد در پی حادثه ریزش ساختمان متروپل در آبادان

***

محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنب امروز مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک و تسلیت شهادت مدافع حرم سرهنگ پاسدار شهید حسن صیاد خدایی به دست عوامل تروریستی استکبار جهانی به محضر ملت ایران، عموم پاسداران مدافع امنیت کشور و خانواده آن شهید، بیان کرد: این ترور بار دیگر عمق عصبانیت دشمنان مردم ایران از سپاه پاسداران را نشان داد که مخلصانه امنیت را برای این مرز و بوم تامین کردند.

معاون سیاسی وزارت امورخارجه هم با حضور در منزل شهید حسن صیاد خدایی و دیدار با همسر، فرزندان و خانواده این شهید،  با اشاره به اراده راسخ ایران برای مقابله با تروریسم اظهار داشت: این ترورها هیچ تأثیری بر سیاست ایران در مبارزه همه‌جانبه با تروریسم در منطقه نداشته و بدون تردید سیاست ثبات آفرین، امنیت ساز و ضدتروریسم ایران قوی‌تر از گذشته ادامه خواهد یافت.

علی باقری همچنین در صفحه توییتر خود نوشت : ایران از تمامی ظرفیت‌های بین‌المللی برای شناسایی، تعقیب و مجازات آمران و عاملان ترور«صیاد خدایی» استفاده خواهد کرد.

خبرهای دیگر مرتبط با شهادت شهید صیاد خدایی را در لینک های زیر بخوانید.

انتقام خون شهید صیاد خدایی را به سختی خواهیم گرفت/ دشمن را از کرده پشیمان می‌کنیم

ترور شهید پاسدار صیاد خدایی مطمئنا بی پاسخ نخواهد ماند

دشمنان به وضعیت استیصال قرار دارند

***

گزارش ایسنا درباره آخرین تغییرات قوانین مهریه هم پرمخاطب ترین خبر بامداد امروز بود.

کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس به تازگی مراحل تصویب طرح «اصلاح قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی» را طی کرده و حالا این طرح منتظر است تا به صحن علنی مجلس راه پیدا کند. طرحی که به ادعای اعضای کمیسیون قضایی به دنبال برقراری موازنه حقوقی میان زنان و مردان است.

* گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز (سه شنبه) سوم خرداد ماه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی را می توانید اینجا ببینید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha