• چهارشنبه / ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۲:۱۵
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1401031108257
  • خبرنگار : 50024

خط ویژه اتوبوس تندرو در بلوار بهشتی و چمران کرج راه‌اندازی می‌شود

خط ویژه اتوبوس تندرو در بلوار بهشتی و چمران کرج راه‌اندازی می‌شود

ایسنا/البرز معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج گفت: خط ویژه اتوبوس اتفاقی تازه است که قطعاً آزمون و خطاهایی در مسیر اجرا خواهد داشت اما با استفاده از مشاورین متخصص در صدد کاهش حداکثری مشکلات احتمالی می باشیم تا بتوانیم خدمتی به شهروندان ارائه کنیم.

فرزین فرشاد در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه فاز مطالعاتی راه اندازی سامانه تندروی اتوبوس در محور خیابان شهید بهشتی و بلوار شهید چمران سال گذشته انجام شده اظهار کرد: جانمایی ایستگاه‌ها، تعداد ناوگان مورد نیاز، اصلاح هندسی‌ها در رفیوژهای میانی و طول مسیر و سایر مسائل فنی توسط مشاور پروژه در حال جمع بندی نهایی است تا بتوانیم فاز اول اجرای آن را آغاز کنیم.

وی افزود: آمار تردد وسایل نقلیه در کلانشهر کرج حدود دو برابر برخی شهرهای بزرگ کشور است و تعداد خودروها هم به نسبت سرانه جمعیتی بسیار زیاد است بنابراین تقویت حمل و نقل همگانی گزینه‌ای مناسب در جهت کاهش آلودگی هوا و روان سازی ترافیک به شمار می‌رود.

این مسئول هدفگذاری طول مسیر رفت را ۱۳ کیلومتر و مسیر برگشت را ۱۷ کیلومتر عنوان کرد و ادامه داد: حداقل ۵۰ درصد از مسیر ایزوله شده و با جدا کننده های فیزیکی یک محور مستقل را تشکیل می‌دهد و ۵۰ درصد مابقی نیز مختلط با جریان ترافیک خواهد بود.

فرشاد در ادامه عملیات‌های جانمایی و نقشه برداری از ایستگاه‌های مبداء، مقصد و میانی و احداث آنها، پیگیری ورود ناوگان جدید جهت تامین اتوبوس های مسیر، اصلاح هندسی های مسیر اعم از دوربرگردان‌ها و تقاطعات جهت تامین فضای تردد ناوگان و فرهنگسازی را از گام‌های آتی در جهت تحققِ پروژه راه اندازی سامانه تندروی اتوبوس در کلانشهر کرج دانست.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج خاطر نشان کرد: خط ویژه اتوبوس اتفاقی تازه است که قطعاً آزمون و خطاهایی در مسیر اجرا خواهد داشت اما با استفاده از مشاورین متخصص در صدد کاهش حداکثری مشکلات احتمالی می باشیم تا بتوانیم خدمتی به شهروندان ارائه کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha