• سه‌شنبه / ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۱:۴۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401031711620
  • منبع : نمایندگی سمنان

آغاز واگذاری و ساخت طرح جهش تولید مسکن در سمنان

واگذاری زمین و تعیین‌تکلیف 1400واحد مسکن ملی در سمنان

 واگذاری زمین و تعیین‌تکلیف 1400واحد مسکن ملی در سمنان

ایسنا/سمنان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان از واگذاری زمین و تعیین‌تکلیف 1400واحد از واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در سمنان خبر داد.

محمد حمیدی در آیین  آغاز واگذاری اراضی مسکونی به اقشار ویژه و متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در شهرک ١٢. شهرک کوهستان سمنان که با حضور مهندس هاشمی، استاندار سمنان برگزار شد اظهار کرد: در راستای اجرای طرح جهش ملی مسکن و در حوزه تحت اختیار اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان ، تاکنون17 هزار و ۷۷۶ نفر واجد شرایط تشخیص داده شده اند که  از این تعداد ۳۵۰۰ نفر وجوه مربوطه را واریز کرده اند و در برنامه امروز برای ۱۴۰۰ واحد تعیین تکلیف خواهد شد.

وی ادامه داد: عملیات آماده سازی زمین در این سایت از مدتی قبل آغاز شد و از امروز اقدامات مرتبط با واگذاری اراضی به متقاضیان به انجام خواهد رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت:از واحدهای پیش بینی شده در این سایت ، تعداد ۱۰۰ واحد به بنیاد شهید و امور ایثارگران و ۸۵۰ واحد نیز به متقاضیان عادی واگذار خواهد شد.‌

وی اضافه کرد: به‌منظور تامین زمین مورد نیاز جهت اجرای طرح جهش ملی مسکن به‌صورت همزمان اقداماتی در شمال و جنوب شهر سمنان به انجام رسیده و مقرر شده است تا زمینی با مساحت ۸۵ هکتار و همچنین زمینی دیگر به مساحت ۲۳ هکتار در همجواری دانشگاه پیام نور اختصاص یابد که انشالله بدین ترتیب تا ۴ سال آینده مشکل زمین برای متقاضیان نخواهیم داشت. .

حمیدی افزود: تا کنون تعداد ۷۷۰ نفر از واجدین شرایط دریافت زمین در شهرستان دامغان واریز وجه نموده و اقدامات مرتبط با تامین دو قطعه زمین با متراژ ۵۰ و ۷۰ هکتار در این شهرستان در مراحل پایانی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان اظهار کرد: در اجرای طرح جهش تولید مسکن تلاش شده است تا تنوع در نوع واگذاری‌ها نیز به انجام رسیده و واحدهای مربوطه در بلوک های ۳ ، ۴ و ۵ طبقه نیز طراحی و اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: با عنایت به آنکه شهر سمنان از سه جهت با محدودیت الحاق مواجه است، رایزنی های لازم به منظور الحاق اراضی در درون شهر همچون باغات خشک شده در محدوده واحدهای مسکونی و ... به انجام رسیده است.‌

وی با تقدیر از شهرداری سمنان به خاطر آماده سازی و تسطیح این سایت گفت: استان سمنان در بحث تامین زمین و ساماندهی متقاضیان مسکن‌ ملی ، عنوان دوم کشور را به خود اختصاص داده است.‌

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha