• چهارشنبه / ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ / ۰۷:۴۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401031812164
  • منبع : نمایندگی همدان

همتی برای بازتوانی ساختمان ها در همدان وجود ندارد

همتی برای بازتوانی ساختمان ها در همدان وجود ندارد

ایسنا/همدان سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی استان همدان گفت: متاسفانه در بعضی از ساختمان های همدان همتی برای بازتوانی مجدد آنها وجود ندارد.

سیدصادق پورسینا در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: سازمان آتش نشانی شهرداری همدان در مورد پایش، ارزیابی و مقاومت در برابر حریق اقدامات خوبی را انجام داده است، افزود: پس از حادثه پلاسکو، ساختمان هایی که شاخصه های خاص مثل ارتفاع ساختمان، موقعیت خاص به واسطه قرارگیری در معابر پر تردد، ساختمان های دارای طبقات منفی و... داشتند مورد ارزیابی قرار گرفتند. 

وی با اعلام اینکه در اثر این ارزیابی حدود ۸۰۰ پایش در سطح شهرستان همدان انجام و به ثبت رسید، بیان کرد: از این تعداد، ساختمان هایی هستند که مشکلات فنی و ایمنی داشتند که بر اساس رسالت ذاتی مان به متولیان و مراجع ذی صلاح اعلام کردیم. 

پورسینا ادامه داد: بخشی از این ساختمان ها اقداماتی را انجام و بخشی دیگر متاسفانه هیچ کاری را نکردند و تنها اخطارهای بعدی ما را دریافت کرده اند و همتی که آنها را ملزم کند بازتوانی مجدد برای ساختمان های خود داشته باشد را ندارند.

وی با تاکید بر اینکه باید اتفاقی که در آبادان افتاد را به صورت کاملا جدا با حادثه پلاسکو در نظر بگیریم و این دو را از هم تفکیک کنیم، اظهار کرد: ماهیت حادثه متروپل بحث سازه ای و وضعیت سیستم باربری ساختمان بود اما پلاسکو ماهیتی ناشی از آتش سوزی بود. 

پورسینا با اشاره به اینکه متاسفانه در خبرهای این روزها می بینیم که رسانه ها این دو موضوع را از هم تفکیک نمی کنند، عنوان کرد: متولی اتفاقات حریق سازمان آتش نشانی و شهرداری هستند و این دو سازمان باید در این مورد اقداماتی را انجام دهند که ما نیز مستثنی نبودیم. 

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی استان همدان با بیان اینکه سازمان آتش نشانی تنها می تواند تجربیات خود در حوزه مقاومت ساختمان بر اثر حریق را اعلام کند، تاکید کرد: در حوادثی مانند متروپل آبادان بحث پایایی ساختمان مطرح است نه مقاومت ساختمان بر اثر حریق. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha