• سه‌شنبه / ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۰:۲۴
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401032416730
  • خبرنگار : 50377

صدور کارت هوشمند رانندگان وانت‌بار بین‌شهری در مازندران

صدور کارت هوشمند رانندگان وانت‌بار بین‌شهری در مازندران

ایسنا/مازندران مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران از صدور کارت هوشمند رانندگان وانت بارهای بین شهری استان خبر داد و گفت: رانندگان مذکور جهت ثبت نام و دریافت کارت به مراکز مجاز صدور کارت هوشمند مراجعه نمایند.

حسن جهانیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس قوانین و مقررات موجود در بخش حمل و نقل هر گونه فعالیت در زمینه حمل و نقل جاده‌ای برون شهری کالا منوط به استفاده از اسناد حمل (بارنامه) است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران، چشم انداز اجرای طرح را ساماندهی و ایجاد نظم در نحوه بهره برداری و تردد ایمن وانت بارها در جاده‌های برون شهری و ارتقای سطح ایمنی در جاده‌های کشور عنوان کرد و یادآور شد: به همین منظور دستورالعمل‌های مربوط به ساماندهی ناوگان وانت بار فعال در حمل و نقل برون شهری تدوین و شرایط برای اخذ کارت هوشمند راننده و ناوگان تسهیل شده است.

جهانیان افزود: طرح ساماندهی ناوگان و رانندگان وانت بار فعال در بخش حمل و نقل عمومی جاده ای با اهداف رعایت قانون، الزام شرکت ها و موسسات حمل و نقل جاده ای به استفاده از بارنامه و ارائه اطلاعات سفر ناوگان وانت بار به منظور تخصیص سوخت انجام می‌شود.

وی گفت: رانندگان حوزه وانت بار برون شهری به تشکل های صنفی حمل و نقل کالای سطح استان یا اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای مازندران مراجعه و نسبت به تشکیل پرونده با شرایط حداقل سن ۲۳ سال و داشتن گواهینامه رانندگی مجاز، دارا بودن مدرک پایان ابتدایی یا نهضت سوادآموزی، ارائه اصل و تصویر کلیه صفحات شناسنامه، کارت ملی، پایان خدمت یا معافیت دائم و دو قطعه عکس ۴*۳ می‌توانند برای ثبت نام اقدام کنند.

مدیرکل اهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران در ادامه افزود: متقاضیان دریافت کارت هوشمند ناوگان وانت بار هم با ارائه مدارک، کارت وسیله نقلیه، ارائه گواهی معاینه فنی مجاز و معتبر، ارائه بیمه نامه شخص ثالث معتبر، حداکثر سن ناوگان تا 20 سال، به مراکز مجاز ثبت نام و صدور کارت هوشمند در استان محل سکونت یا این اداره کل مراجعه ونسبت به دریافت کارت هوشمند اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha