• شنبه / ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۷:۳۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401032819849
  • منبع : نمایندگی سمنان

پرداخت ۱۴۰ میلیارد تومانی تسهیلات دامدارکارت در استان سمنان

پرداخت ۱۴۰ میلیارد تومانی تسهیلات دامدارکارت در استان سمنان

ایسنا/سمنان استاندار سمنان از پرداخت ۱۴۰میلیارد تومانی تسهیلات دامدارکارت در استان سمنان خبر داد.

سیدمحمدرضا هاشمی در نشست اظهار کرد: در بحث دامدار کارت و تسهیلات حمایتی دامداران و مرغداران استان ویژه اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها، تاکنون یک هزار و ۳۱۵ مورد دامدارکارت با تسهیلاتی به ارزش بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها، اقدامات در خصوص دامدار کارت برای پرداخت تسهیلات ویژه حمایت از دامداران و مرغداران استان در دستور کار قرار دارد و در حال پرداخت است.

وی با اشاره به اجرای طرح هوشمندسازی نانوایی‌ها در چند روز آینده تاکید کرد: تبیین و تشریح اهداف و ابعاد اجرای طرح مدیریت هوشمند سازی نانوایی های سنتی از طریق اطلاع رسانی و جهاد تبیین در سطح استان در دستور کار قرار گیرد.

هاشمی افزود: ضرورت دارد تا در راستای امید آفرینی و آگاهی بخشی، اطلاع رسانی به مردم در خصوص اتفاقات و اقدامات مثبت و موثر انجام شده در بخش تنظیم بازار استان به صورت ویژه و مستمر ادامه داشته باشد.

استاندار سمنان بر لزوم تامین کالاهای اساسی تاکید و خاطرنشان کرد: تامین سه کالای اساسی برنج، گوشت مرغ و روغن در استان با توجه به قرار گرفتن در آستانه ماه ذی الحجه و محرم، به صورت ویژه مَدنظر قرار داشته باشد.

وی از مسوولان نظارتی خواست:  نظارت ها در سطح بازار استان همچنان افزایش یافته و با استفاده از تمامی ظرفیت های موجود با قدرت ادامه داشته باشد.

استاندار سمنان با اشاره به آغاز خرید تضمینی گندم در استان گفت: در بحث خرید گندم از کشاورزان و ذخیره سازی این کالا، اقدامات خوبی در استان شکل گرفته و تاکنون بالغ بر ۲۲ هزارتن گندم نیز از کشاورزان استان خریداری شده و بیش از ۳۰ درصد مبلغ نیز پرداخت گردیده است.

هاشمی افزود: در بحث کالاهای اساسی و سایر اقلام در بازار استان هیچگونه کمبودی وجود نداشته و جای نگرانی نیست و کالاهای مورد نیاز مردم به وفور در دسترس قرار دارد.

وی با بیان اینکه به مناسبت هفته جهاد کشاورزی بالغ بر ۹۳ طرح عمرانی و اقتصادی بخش کشاورزی استان با اعتبار ۱۴۲ میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری رسید افزود: همچنین علاوه بر این در بحث مقابله با بیابان زایی و خشکسالی نیز در عرصه های بیابانی استان اقدامات خوبی تاکنون صورت گرفته و همچنان در حال انجام است.

استاندار سمنان با اشاره به معضل کمبود برق و آب تصریح کرد: تمهیدات لازم در حوزه برق بخش کشاورزی استان اندیشیده شود تا انشالله برای کشاورزان در راستای توجه به امنیت غذایی و پیشگیری از ضرر و زیان احتمالی، دغدغه ای ایجاد نشود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha