• چهارشنبه / ۲۲ تیر ۱۴۰۱ / ۰۸:۱۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401042214828
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان خبر داد:

۴۳ درصد اردستانی‌ها دُز سوم واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند

۴۳ درصد اردستانی‌ها دُز سوم واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند

ایسنا/اصفهان مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان گفت: حدود ۴۳ درصد مردم این شهرستان هنوز برای تزریق دُز سوم واکسن کرونا اقدام نکرده‌اند.

حسن ذبیحی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در روزهای گذشته شاهد افزایش مراجعه‌کنندگان مشکوک به کرونا را به مراکز درمانی شهرستان شاهد هستیم به طوری که در سه هفته ۶ بیمار مراجعه کرده است، ولی از ابتدای هفته جاری تاکنون این تعداد به بیش از ۱۵ بیمار رسیده است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون وضعیت کرونایی اردستان در وضعیت زرد قرار دارد، افزود: به نظر می‌رسد وضعیتی که با آن مواجه هستیم شبه اُمیکرونی است که به BA.۴ BA.۵ معروف است و علائم تنفسی و آبریزش و گاهی گوارشی دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان تصریح کرد: مردم گمان می‌کنند کرونا تمام شده در صورتی که اینگونه نیست و توصیه می‌شود تکمیل واکسیناسیون و استفاده از ماسک در مکان‌های مسقف و جلسات و پرهیز از تجمعات غیرضروری باید جدی گرفته شود.

ذبیحی با بیان اینکه حدود ۴۳ درصد مردم این شهرستان هنوز برای تزریق دُز سوم واکسن کرونا اقدام نکرده‌اند، گفت: کسانی که شش ماه از تزریق نوبت قبلی واکسن آنها گذشته است حتماً دُز یادآور را تزریق کنند. همچنین دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال که بیماری زمینه‌ای و نقص ایمنی دارند می‌توانند برای دریافت دُز یادآور به پایگاه‌های واکسیناسیون شهرستان مراجعه کنند.

به گفته وی، واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۱۲ سال در برابر ویروس کرونا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید به آن توجه شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد اگر روند ابتلای بیماری به همین شکل باشد در روزهای آینده درگیر پیک هفتم کرونا شویم. عادی انگاری که در جامعه شاهد هستیم بسیار خطرناک است و این روزها جمعیت افرادی که ماسک را کنار گذاشته‌اند، بیشتر از افراد دارای ماسک شده است.

ذبیحی اضافه کرد: مردم شهرستان مانند بسیاری از شهرهای کشور دچار عادی انگاری شدید شدند و با وضعیتی که مشاهده می‌شود نیاز است مردم در بحث واکسیناسیون خود دغدغه بیشتری داشته باشند، چراکه هیچ‌چیز در خصوص آینده بیماری کرونا مشخص نیست.

وی گفت: با ماهیتی که از ویروس کرونا سراغ داریم فعلاً نمی‌توانیم پایانی برای این بیماری اعلام کنیم. تنها موضوعی که می‌تواند این بیماری را روز به روز کم‌رنگ کند ایمنی بالای جامعه است که با تزریق واکسیناسیون و دُزهای یادآور انجام می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha