• پنجشنبه / ۳۰ تیر ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۶
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401043020512
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خبر داد

اعزام ۲۲ اکیپ بهداشت محیط در طرح نظارتی کرونا

اعزام ۲۲ اکیپ بهداشت محیط در طرح نظارتی کرونا

ایسنا/اردبیل رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از اعزام ۲۲ اکیپ بهداشت محیط برای بازدید و کنترل‌های بهداشتی کرونایی در اردبیل خبر داد.

علی محمدیان روز چهارشنبه ۲۹ تیرماه در نشست بررسی آخرین وضعیت کرونا در اردبیل اظهار کرد: اکیپ‌های بهداشت محیط با توجه به دغدغه‌ها و نگرانی‌های مردم از بابت شیوع سویه جدید فعالیت خود را با تمرکز بر رستوران‌ها، مراکز عرضه مواد غذایی و اغذیه‌فروشی‌ها آغاز کردند تا با نظارت بیشتر و در قالب این طرح ضربتی بتوانند با توصیه‌های بهداشتی را به فعالان این حوزه یادآور شوند.

وی به شیوع سویه جدید کرونا در سطح کشور و استان اردبیل اشاره کرد و گفت: همچنان تاکید ما بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است تا در موج هفتم کرونا گرفتار مرگ و میر و برخی حوادث ناگوار نباشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به افزایش چهار برابری تعداد مراجعین و بستری‌های کرونایی در ۲ هفته اخیر اشاره کرد و افزود: شرایط شکننده‌ای را شاهد هستیم و بهتر است مراقبت‌های بهداشتی جدی گرفته شده و در کنار رعایت موازین بهداشتی، تزریق دز یادآور به ویژه برای گروه‌های آسیب‌پذیر و بیماران زمینه‌ای مد نظر قرار گیرد.

محمدیان تصریح کرد: در ۲ مرکز شهید بهشتی و باکری اردبیل از ساعت هشت صبح تا هشت شب تزریق واکسن در حال انجام است و در کنار آن در ۳۶۰ مرکز بهداشت و جامع سلامت اعم از شهری و روستایی واکسیناسیون با قوت و قدرت ادامه پیدا می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۷۵ نفر نیرو در قالب اکیپ‌های بهداشت محیط سعی می‌کنند تا به ارتقای سلامت مردم کمک کنند و در ارزیابی‌ها و بررسی‌های نهایی چنانچه واحدهای صنفی با مشکلاتی روبه‌رو باشند، تذکر لازم به آنها داده می‌شود تا سلامت خود را حفظ کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اضافه کرد: پرهیز از تجمعات و تزریق دز یادآور به ویژه برای گروه‌های سنی در معرض خطر تاکید اصلی است که دانشگاه علوم پزشکی نیز در این زمینه با حساسیت مسائل را رصد می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha