• دوشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ / ۰۹:۵۶
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401052417114
  • خبرنگار : 50547

یک کارشناس آموزشی مطرح کرد

کرونا آغازگر تحول در مسیر حرفه‌ای معلمان

کرونا آغازگر تحول در مسیر حرفه‌ای معلمان

ایسنا/مازندران کارشناس آموزشی آموزش و پرورش نکا در رابطه با تاثیر ویروس کرونا بر توانمندی آموزشی مدارس، معلمان، اولیا و دانش آموزان به بیان برخی مزایا و معایب فضای مجازی پرداخت و گفت: شیوع کرونا سرآغاز ایجاد تحولاتی در مسیر حرفه‌ای معلمان شده است.

ابراهیم قلی‌زاده در گفت و گو با ایسنا گفت: قبل از شیوع ویروس منحوس کرونا و آموزش مجازی، به شیوه‌های سنتی تدریس در مدارس حاکم بود حتی با تغییرات و دستورالعمل های جدید ابلاغی بسیاری از معلمان با سابقه به صورت سنتی تدریس می‌کردند و شاید خیلی از آنان با فناوری جدید یا تکنولوژی آموزشی آشنا نبوده و کار نکرده بودند.

کارشناس آموزشی آموزش و پرورش نکا اظهار کرد: راه‌اندازی شبکه شاد و شبکه های دیگر آموزش در فضای مجازی و الزام به استفاده از آن برای تدریس، باعث تحولاتی در مسیر حرفه‌ای معلمان شده است.

مزیت های آموزش های غیرحضوری

قلی زاده با بیان اینکه شبکه شاد و فضای مجازی باعث شد از آموزش‌های سنتی دور و مجبور شویم و از یک فناوری آموزشی برای تدریس استفاده کنیم افزود: اما فضای مجازی باعث ایجاد انگیزه برای ارتقای سواد رسانه ای  فناورانه معلمان شده است و برای استفاده از این فضا، فایل‌ها و تجاربشان را با سایر معلمان مدارس به اشتراک گذاشته و در صدد ارتقای یکدیگر نیز تلاش می کردند که لذت‌ کار در فضای مجازی را افزایش می داد.

وی ادامه داد: فضای مجازی موجب بهبودی شایستگی های معلمان شده و موجب شده که مسیر رشد حرفه ای خود را سرعت ببخشند. همچنین برقراری ارتباط با اولیا بسیار آسان تر شده و آموزش ها آنلاین اطلاع رسانی در خصوص وضعیت تحصیلی دانش آموزان را سرعت بخشیده است.

معایب آموزش های آنلاین

قلی زاده با اشاره به اینکه در طول دوران شیوع کرونا فضای مجازی نکات مثبت فراوان داشته است خاطرنشان کرد: نقاط ضعف بسیاری را نیز شاهد بوده ایم که از مهمترین آن می توان به عدم نظارت کافی بر فعالیت دانش آموزان و شیوه پاسخگویی به سوالات و تکالیف ارائه شده از سوی معلمان و حتی در برخی موارد دلسوزی های برخی از والدین در پاسخگویی و حل تکالیف فرزندانشان اشاره کرد.

این کارشناس آموزشی گفت: فضای مجازی به دلیل عدم نظارت و کنترل کافی بسیاری از مسائل تربیتی و اخلاقی را تحت‌الشعاع قرار داده و در بسیاری از موارد دانش آموزان را از مسیر اصلی تربیتی و آموزش دور کرده است.

وی در پایان گفت: مسائل و مشکلات فضای آموزشی در تدریس و آموزش معلمان هم بی تاثیر نبوده و در روند آموزش اختلال ایجاد کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha