• چهارشنبه / ۲ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۸:۳۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401060201784
  • منبع : نمایندگی سمنان

پرداخت ۲۳هزار وام به کشاورزان سمنانی در سال اول دولت

بخشودگی جرائم مطالبات معوقه کشاورزان خسارت‌دیده

بخشودگی جرائم مطالبات معوقه کشاورزان خسارت‌دیده

ایسنا/سمنان مدیر شعب بانک در استان سمنان از بخشودگی یک هزار و ۴۳۵ میلیارد سود و جرائم مطالبات معوقه کشاورزان خسارت‌دیده این استان خبر داد.

علی کیومرثی دوم شهریورماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای کمک به کشاورزان خسارت‌دیده استان، یک هزار و ۴۳۵ میلیارد در قالب اعتبارات بند خ ماده ۳۳ قانون بودجه از سود و جرائم مطالبات معوقه تعداد ۱۵ هزار و ۱۰۷ نفر مورد بخشودگی قرار گرفتند.
وی ادامه داد: این بخشودگی‌ها شامل افرادی می شود که از ابتدای هفته دولت تا پایان آن بدهی خود را پرداخت کنند.

وی از پرداخت ۲۳ هزار و ۷۱۳ فقره تسهیلات طی یک ساله اول دولت سیزدهم به متقاضیان و واجدین شرایط در بخش های مرتبط با کشاورزی استان سمنان خبر داد و گفت: در این یک ساله بیش از  ۲۱ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۳۳میلیون ریال انواع تسهیلات از طریق بانک کشاورزی استان پرداخت شده است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت تصریح کرد: هفته اول شهریور ماه با نام و یاد شهیدان والامقام رجائی و باهنر مزین و یادآور ماندگاری بزرگ مردانی است که با ایمان، ساده زیستی و صداقت برای همیشه تاریخ، الگوی راستین و اسوه خدمتگزاری بی منت به مردم فهیم و ایثارگر میهن اسلامی شدند.

وی از دولت فعلی به عنوان تداوم دولتی های انقلابی جمهوری اسلامی نام برد و افزود: شهیدان رجائی و باهنر پرچم پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در مسیر انقلاب برافراشتند تا امروز در گذر زمان، به‌دست آیت الله رئیسی ریاست جمهور ، بیشتر از پیش در اهتزاز باشد.

مدیر شعب بانک در استان سمنان از بانک کشاورزی به عنوان بانکی دولتی و فراگیر نام برد و افزود: حداقل چهار نسل از کشاورزان کشورمان از خدمات و تسهیلات بانک کشاورزی از ۸۹ سال پیش تا کنون بهره گرفته اند.وی با بیان اینکه این بانک به عنوان صندوقی که حدود یک قرن پیش با هدف کمک به کشاورزان و در سطح محدودی تشکیل شد اینک به یک مرکز ملی تامین و تجهیز منابع برای خدمت به کشاورزان  و توسعه بخش کشاورزی تغییر کرده است ، اضافه کرد: این بانک در طول یک ساله عمر دولت مردمی آیت الله رییسی، و در راستای برنامه‌های دولت سیزدهم، سطح خدمات خود را ارتقا داده است.

وی با اشاره به تاکیدات ویژه دولت از تسریع و تسهیل در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزند آوری  به متقاضیانی که مدارک پرونده آن ها تا ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ تکمیل شده خبر داد و گفت: در این بخش محدودیتی برای پرداخت به مشمولین وجود ندارد.
کیومرثی از اعطای ۵۰۶ تسهیلات ازدواج به ارزش ۴۲۴ هزار و ۵۷۰ میلیون ریال در یک سال اخیر در استان خبر داد و گفت: علاوه بر این در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری ۱۹۲ وام فرزندآوری به ارزش ۸۲ هزار میلون ریال به متقاضیان هم‌استانی اعطا شده است.

مدیر شعب بانک در استان سمنان از اعطای تسهیلات به بیماران صعب‌العلاج در راستای مسوولیت های اجتماعی لاین بانک خبر داد و گفت: ۷۸ هزار و ۹۵۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه در این بخش به بیماران هم استانی پرداخت شده است.

عضو کارگروه بانک های استان از پرداخت ۶۸ تسهیلات مکانیزاسیون به ارزش ۱۰۳ هزار و ۵۵ میلیون ریال به کشاورزان استان خبر داد و گفت: در قالب تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ نیز ۷۱فقره به ارزش ۹۷۶ هزار و ۸۰۰ میلیون ریال به کشاورزان و فعالان حوزه کشاورزی و دامداری در استان پرداخت شده است.

وی با اشاره به حمایت های دولت از واحدهای تولیدی بخش کشاورزی گفت: در همین ارتباط در یک سال اخیر ۳۴۷ فقره تسهیلات رونق تولید به ارزش یک میلیون و ۳۵۷ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال به واحدهای مشکل دار بخش کشاورزی استان پرداخت کردیم. ضمن اینکه در قالب طرح ملی دامدار کارت نیز ۸۶۱ فقره به ارزش ۲۵۸ هزار و ۹۴۶ میلیون ریال به فعالان این بخش پرداخت شده است.
مدیر شعب بانک در استان سمنان با اشاره به حمایت های این بانک از عشایر استان گفت: در قالب تسهیلات خشکسالی، ۶۷ فقره به ارزش ۳۰ هزار و ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت به عشایر استان پرداخت شده است. همچنین ۲۴۶ فقره به ارزش ۳۲ هزار و ۲۷۵ میلیون ریال تسهیلات نیز در قالب جز ۳ بند "و" تبصره ۱۶ به متقاضیان هم استانی پرداخت شده است.
وی از پرداخت ۲۳۰ تسهیلات قرض الحسنه بسیج جهاد سازندگی به ارزش ۱۰۱ هزار میلیون ریال در استان خبر داد و اظهار کرد: ۲۴ هزار میلیون ریال تسهیلات ارزان‌قیمت نیز در قالب تسهیلات نوسازی و بهسازی مسکن روستایی ۱۴۰۰(جــزء ۱۰بند الف تبصــره ۱۸ قانون بودجه کشور) به مشمولین هم‌استانی پرداخت شده است. ضمن اینکه علاوه بر این ۵۰۰۰ میلیون ریال نیز در قالب بند پ ماده ۸۹ تحت عنوان تسهیلات اشتغالزائی ایثارگران طی یک سال اخیر به افراد معرفی شده پرداخت شده است.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۶-۰۳ ۰۲:۳۸

درود بر مدیر با کفایت و حامی بخش کشاورزی جناب آقای مهندس کیومرثی که از آغاز مدیریت در استان سمنان بخش کشاورزی واقعا متحول شده و همه گونه حمایت از کشاورزان و دامداران می‌کند و من به عنوان یک بهره بردار از شهرستان میامی مراتب تشکر و قدردانی خودم را اعلام می‌کنم و برای این مرد بزرگ آرزوی موفقیت دارم.