• یکشنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ / ۲۰:۳۶
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401062720106
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

اولین جشنواره ملی زرشک خراسان جنوبی/5

اجرای طرح خرید توافقی زرشک در سربیشه؛ نیازمند ۵ میلیارد تومان تسهیلات

اجرای طرح خرید توافقی زرشک در سربیشه؛ نیازمند ۵ میلیارد تومان تسهیلات

ایسنا/خراسان جنوبی فرماندار سربیشه با اشاره به طرح خرید توافقی بیان کرد: برای اجرای طرح خرید توافقی زرشک در سربیشه نیاز به ۵ میلیارد تومان تسهیلات است و سطح زیرکشت سربیشه در حال افزایش است.

محمدرضا لکزایی، امروز یکشنبه ۲۷ شهریور در نشست دست اندرکاران جشنواره ملی زرشک با استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: ۱۹۶۱ هکتار از اراضی کشاورزی سربیشه تحت کشت زرشک هستند و سه هزار تُن زرشک خشک از این اراضی برداشت خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: در این راستا یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال نصیب زرشک کاران شهرستان سربیشه طی سال جاری می شود.

فرماندار سربیشه به برنامه‌های سربیشه برای برگزاری جشنواره ملی زرشک اشاره کرد و گفت: برگزاری بازی های بومی و محلی و مباحث گردشگری در روستای هریوند از مهم ترین برنامه ها در راستای برگزاری این جشنواره در سربیشه است.

مهدی فرجامی فرد، فرماندار درمیان در این نشست اظهار داشت: کمیته شهرستانی زرشک درمیان جهت برنامه ریزی برای برگزاری این جشنواره برگزار شده است.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی درمیان تحت کشت زرشک قرار دارد، ادامه داد: سالانه در این شهرستان ۱۲۰ تن زرشک خشک از این اراضی کشاورزی برداشت می‌شود.

فرماندار درمیان در خصوص جشنواره ملی زرشک بیان کرد: در شهرستان درمیان مقرر شده است که روستای فورگ و شهر قهستان و روستای نوزاد میزبانی این جشنواره را بر عهده داشته باشند.

اجرای طرح خرید توافقی زرشک در سربیشه؛ نیازمند ۵ میلیارد تومان تسهیلات

حضور ۲۰ خبرنگار و عکاس داخلی و خارجی در جشنواره ملی زرشک

محمود مقامی، مسئول کمیته رسانه جشنواره ملی زرشک نیز از پوشش رسانه ای جشنواره در سطح وسیع خبر داد.

وی بیان کرد: برای اولین بار است که همه رسانه‌ها و فضای مجازی در قالب خانه مطبوعات برای اطلاع رسانی مناسب جشنواره ملی زرشک پای کار آمده‌اند.

مسئول کمیته رسانه جشنواره ملی زرشک افزود: علاوه بر فعالان حوزه رسانه‌ها و فضای مجازی خراسان جنوبی، ۲۰ خبرنکار و عکاس داخلی و خارجی  و یک مستند ساز مطرح کشور نیز پوشش رسانه ای این جشنواره را به عهده گرفته‌اند.

مقامی یادآور شد: برای این که اطلاع رسانی جشنواره ملی زرشک به خوبی انجام شود، برنامه مناسبی پیش بینی شده است که البته نیاز به حمایت مالی دارد. 
انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha